پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده گفت: طبق مصوبه 17 تیر 1400، برای نجات و حمایت از تولیدکننده داخلی و حمایت از دام‌پروری و همچنین دامداری و پرواربندی داخلی، باید صادرات شیر خشک و صادرات محدود دام زنده آزاد شود ولی تاکنون وزارت جهاد کشاورزی صرفا شیر خشک را آزاد کرده و در بخش دام هیچ عملی صورت نگرفته است.

کارشناس اقتصاد بین‌الملل گفت: سخنان آیت‌الله رئیسی، قبل و بعد از مراسم تحلیف نشان‌دهنده این است که ما این راهبرد بزرگ را انتخاب کردیم و نهایتا در ابعاد ملی به جایگاه ژئوپلیتیک خودمان و اثرگذاری ژئواکونومیک آن درک صحیحی از منافع آن دست پیدا کردیم.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: در حال حاضر خرید تضمینی خرما برای مناطقی مثل خوزستان انجام‌شده است و این خرمای خرید شده از سال قبل در انبار‌ها مانده است و امسال به‌جز این خرما‌ها که خرید شد تقریبا خرمای مانده در انبار نداشتیم و این خرما‌ها که در انبار بود را باقیمت حداقلی شروع به خرید کردند و مطمئن هستم از قیمت تمام‌شده خرما هم کمتر است.

کارشناس بازار سرمایه در توضیح دلایل ریزش شاخص بورس گفت: پیش بینی می‌شود که بعد از ارائه سود و زیان شرکت‌ها و پس از تغییرات مدیریتی، نیمه دوم سال بازار سرمایه شرایط مطلوبی داشته باشد.

برای رهن واحد 90 متری شاهین به سرمایه 150 میلیون تومانی نیاز است.

نفت صرفا یک ماده سیاه نیست که از پوسته کره زمین به دست می‌آید بلکه یک کالای مهمی است که بخش عمده از اقتصاد کشور‌های دنیا را تحت تأثیر قرار داده است.

اهمیت فلزات غیرآهنی از آنجایی است که کاربرد فراوان و ارزش افزوده بالایی داشته و می‌تواند سهم مهمی در اقتصاد کشورمان داشته باشد.

مردم به دلیل انحصاری بودن خودرو در کشور راهی جز اقبال به سمت محصولات داخلی ندارند از این رو قیمت انواع خودرو همواره برای مشتریان از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیر طرح ساخت واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی پالایشگاه فازهای 2 و 3 پارس جنوبی گفت: در زمان اجرای این طرح، زمینه اشتغال برای ماهانه حدود یک هزار و 500 نیروی پیمانکاری و پشتیبانی ایجاد شده است و پس از بهره‌برداری نیز برای 30 نفر اشتغال دائم فراهم می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود 600 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند و باید حافظ منافع همه مهندسان بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید سرزده از منطقه پانزده پستی تهران با بیان اینکه پست در دوره کرونا به پیشران کسب‌وکار‌های مجازی تبدیل شده است گفت: به طور جدی پیگیر حل مشکلات کارکنان پست هستم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در پلتفرم ملی اشتغال مشخص می شود که بانک ها، اصناف، تعاونی ها، بخش خصوصی، متولیان بازار، دیپلماسی اقتصاد خارجی چگونه باید در زمینه اشتغال آفرینی کار کنند.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب 252 میلیارد ریال برای تأمین آب بخش غیزانیه اهواز هزینه کرده که از این میزان 132 میلیارد برای احداث ایستگاه پمپاژ و 120 میلیارد برای احداث خط لوله آب اختصاص یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 31 واحد صنعتی راکد و تعطیل این استان از ابتدای امسال تاکنون به چرخه تولید بازگشتند.

رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی گفت: مدیریت یکپارچه بر زنجیره ارزش محصولات کشاورزی و غذایی در کشور با اجرای قانون تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی حاکم می‌شود.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار، امروز یکشنبه 28 شهریور 1400 در معاملات بازار آزاد تهران به یک میلیون و 128 هزار تومان رسیده است.