پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

مدیرعامل پتروشیمی دنا از امضای قراردادی بالغ بر هزار میلیارد ریال با سازندگان داخلی در حمایت از تولید داخل و خودکفایی صنعتی خبر داد.

پاویون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین برگزار شد.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مامورین منابع‌طبیعی بر اساس ماده 54 قانون حفاظت و بهره برداری در ردیف ضابط خاص دادگستری محسوب شده و هر گونه تخریب و تصرف در اراضی ملی و منابع طبیعی اتفاق بیفتد می‌توانند با نظر دادستان آن را متوقف و نسبت به تشکیل پرونده و معرفی فرد خاطی اقدام کنند.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار، امروز دوشنبه 29 شهریور 1400 در معاملات بازار آزاد تهران به یک میلیون و 131 هزار تومان رسیده است.

مدیر برق منطقه 10 شرکت توزیع برق اصفهان گفت: پروژه‌های بهینه‌سازی شبکه فشار متوسط، ضعیف، کابل خود نگهدار و جابجایی تأسیسات معارض در برق منطقه 10 اصفهان، با صرف اعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد و 900 میلیون تومان اجرایی شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان بابیان اینکه از ابتدای امسال 250 حلقه چاه آب غیرمجاز در استان اصفهان مسدود شده است، گفت: تقریبا هر هفته به ما گزارش حفر چاه داده می‌شود که این مسئله حاکی از پیچیدگی مسائل آبی و اجتماعی است.

نائب رئیس کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس گفت: پشتیبانی و مانع زدایی تولید باید در عمل محقق شود و اگر به تولید داخلی بیش از گذشته توجه شود، قطعا به‌مرور ارزش پول ملی هم تقویت خواهد شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن اشاره به اینکه تشخیص خانه‌های خالی برای اخذ مالیات با وزارت راه و شهرسازی است، گفت: در دی ماه امسال اولین سری برگه تشخیص مالیاتی را برای مالکان خانه‌های خالی ارسال خواهیم کرد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از افزایش 68 درصدی تولید برق با ثبت رکورد 103 میلیون و 672 هزار کیلووات ساعت در واحد‌های گازی این نیروگاه در شش ماهه اول سال خبر داد.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت گفت: جهت تسریع ثبت اطلاعات تولید و توزیع در سامانه‌های تجارت و انبار تمامی حوزه‌های مرتبط این سازمان با هماهنگی کامل با کلیه واحد‌های اقتصادی عرضه کننده کالا‌های پتروشیمی، روغن موتور تصفیه اول، لوازم خانگی، پودر شوینده، پوشک خردسال، شیر خشک صنعتی و مقاطع فولادی آغاز به کار کرده اند.

نرخ ارز بین‌بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 24 ارز با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

عملیات برق رسانی به روستای جدید لیره ای در جاسک با حضور نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار جاسک آغاز شد.

دومین فروش فوق العاده شهریورماه محصولات گروه خودروسازی سایپا از امروز آغاز می‌شود.

مدیر امور توزیع برق ناحیه 2 زاهدان گفت: سرقت از تابلو توزیع برق 630 آمپر این شهرستان باعث آتش سوزی و خسارت به شبکه توزیع برق و مشترکان این منطقه شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی گفت: برخی ایرلاین‌ها اقدام به صدور بلیت اربعین به صورت یک طرفه می کردند که این موضوع به سازمان هواپیمایی گزارش داده شده بود و با بررسی‌های سازمان در این زمینه مشخص شد که این موضوع صحت دارد.

یک بانوی کارآفرین گفت: به‌رغم این‌که تولید فرش هنری است که می‌توان با صرف کمترین هزینه و کار در منزل با بهره‌برداری از آن درآمد خوبی برای خانوارها کسب کرد، متأسفانه به دلیل عدم‌حمایت درست دولت و به دلیل کم‌لطفی‌هایی که در چندین سال اخیر شده، این هنر فاخر ایرانی در حال نابودی است و نمی‌دانم چرا مسئولین نگاه ویژه‌ای به این هنر ندارند.