دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

واقعا نظیر شهریار کسی را نداریم. شهریار، مجموعه‌ای از این خصوصیاتی است که در یک شاعر جمع نم‌یشود. شهریار را شاعر ادبیات فارسی - که شامل ایران و غیر ایران است - باید دانست.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه خیانت بزرگ حکام امارات و بحرین، بی‌جواب نخواهد ماند، گفت: حکام امارات و بحرین خیانت کار هستند، وطن‌فروشی کردند و این حرکت در هیچ جای دنیا مورد قبول نیست.

معاون اول رییس جمهور با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: مسئله تورم و گرانی و راهکار‌های مقابله با آن سازوکار‌های خاص خود را دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: زندگی طوبی کرمانی سرشار از محبت الهی و عشق به اهل بیت و نبی اکرم (ص) بود و در جای جای سخنان خود این محبت را ابراز می‌کرد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: حکمرانان رژیم‌هایی همچون بحرین و امارات پیرو عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به دنبال این هستند تا نقطه اتکایی برای خود پیدا کنند و آ‌مریکا را در پشت سر خود قرار دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تلاش مذبوحانه دارد با ادعای طرفداری از حقوق بشر، قدری از حیثیت برباد رفته رژیم ترامپ را برگرداند.

در آستانه‌ی چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس، «نهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» همراه با انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «مربع‌های قرمز» برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه برخی از کشور‌ها گفت: سفارتخانه‌ها با احترام به قوانین به فعالیت خود ادامه دهند.

رییس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی، درگذشت حاجیه خانم بلوطی‌دهکردی مادر شهیدان سرافراز «محمدعلی، جمشید و علی‌اصغر اعتدالپور‌دهکردی» را تسلیت گفت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در یک پیامی توئیتری ضمن استفاده از هشتک «انتقام سخت»، آورده است قطعا آمرین و عاملینی که دست‌شان به خون فرزندان ایران آغشته است مانند صدام روانه قبرستان می‌شوند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه فلسطین کلیدی‌ترین و محوری‌ترین مسئله جهان اسلام است، گفت: تلاش‌های دشمنان در طی هفتاد سال اخیر در جهت حذف تدریجی فلسطین از نقشه منطقه و جعل رژیم اشغالگر قدس به جای آن بوده است.

معاون امور تشکیلات جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه جامعه روحانیت رایزنی و مشورت با گروه‌ها و جریان‌های سیاسی از جمله شورای ائتلاف را آغاز کرده است، گفت: بنا به وظیفه ذاتی، در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده حضوری فعال خواهیم داشت.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی بر لزوم اجرایی شدن توافقات ادلب در راستای حفظ آرامش و جلوگیری از بروز مجدد تنش‌ها تاکید کرد.

معاون اول رییس جمهور در پیامی به صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک ایران، درگذشت برادر وی را تسلیت گفت.

استاندار تهران با اشاره به اولویت سلامت بر ضرورت همکاری دستگاه‌های استان تهران جهت اجرای طرح کوچ گفت: 56 درصد فوت‌ها در استان ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است که با تحرک و ورزش قابل مدیریت است، 20 درصد مربوط به سوانح و حوادث، 10 درصد ناشی از سرطان ها، 10 درصد مربوط به بیماری‌های تنفسی و سایر عوامل نیز 4 درصد را به خود اختصاص می‌هد.

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: نمی‌توان از کشور من انتظار داشت که همه تکالیف برجام را رعایت کند، بدون آنکه از حقوق تعیین شده آن برخوردار نباشد. هیچ توافق بین‌المللی بدون تناسب بین اجرای حق و تکلیف، نمی‌تواند برای مدت خیلی طولانی پایدار باشد. برجام نیز از این قاعده مستثنی نیست.