پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

ورزشی خبرگزاری میزان

ورزشی خبرگزاری میزان

نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) با مواد یک و 2 این طرح موافقت کردند.

بررسی جداول بودجه سال 1403 نشان می‌دهد سازمان برنامه و بودجه، هزینه برخی دستگاه‌ها را به طور نامتعارف افزایش داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه گذشته دولت و مجلس درباره موضوعات ارزی و ادامه آن در چهارشنبه هفته جاری، گفت: گزارش جمع‌بندی این جلسات در صحن علنی هفته آینده ارائه می‌شود.

نمایندگان با یک فوریت طرح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور موافقت کردند.

نمایندگان با یک فوریت طرح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور موافقت کردند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به افزایش التهابات ارزی در کشور، گفت: انتظار داریم رئیس جمهور و بانک مرکزی بر اساس تجارب علمی، اجرایی و سند تحول دولت مردمی، دولت سیزدهم مسیر حرکت ارزی کشور را مدیریت کرده و التهابات در این بازار را کاهش دهد.

منتخب مردم فومن و شفت در مجلس دوازدهم گفت: بسیاری از مشکلات کشور از جمله اطاله دادرسی که مردم با آن درگیر هستند با تعامل مجلس و قوه قضاییه می‌تواند حل شود.

نمایندگان مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات بر اساس اصل 85 مخالفت کردند.

رئیس جمهور در رأس هیئتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی با استقبال ریاض حسین پیرزاده وزیر کار و مسکن پاکستان و جمعی از مقامات این کشور وارد اسلام‌آباد پایتخت پاکستان شد.

منتخب مردم کوهدشت استان لرستان در مجلس دوازدهم گفت: برای کمک به مردم راهی جز تعامل و همکاری سه قوه بایکدیگر وجود ندارد و دولت، مجلس و قوه قضاییه باید برای رفع مشکلات مردم دوشادوش یکدیگر تلاش کنند.

جلسه علنی مجلس با ریاست قالیباف و با ادامه بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی آغاز به کار کرد.

رئیس جمهور تقویت روابط اقتصادی و تجاری با پاکستان و سریلانکا را از جمله اهداف این سفر عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی، مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه و و ارتقای روابط با کشور‌های همسایه و همسو است.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس با بیان اینکه اجرای سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه نیاز به قوانین تسهیل‌گر در مجلس دارد گفت: امیدواریم مجلس با هماهنگی دستگاه قضا قوانین مورد نیاز را تنظیم و در حوزه اجرا نیز بخش‌های مختلف دولت همراهی کافی را داشته باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه وعده صادق یک عملیات بسیار بزرگ بود که با وجود توان پدافندی آمریکا، انگلیس و فرانسه در حمایت از رژیم صهیونیستی با موفقیت انجام شد، گفت: دانشگاهیان و فرهیختگان جامعه ابعاد این عملیات را تحلیل و ارزیابی کنند.

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت همکاری و هماهنگی میان «میدان، دیپلماسی و رسانه» را از جمله ویژگی‌های برجسته عملیات وعده صادق در بخش عملیاتی و اجرایی کشور عنوان کرد و گفت: همکاری و هماهنگی مطلوب نیرو‌های مسلح، وزارت امور خارجه و رسانه ملی، موجب تقویت اعتماد و امید در جامعه شده و شایسته تقدیر است.

سخنگوی شورای نگهبان در پیامی دوم اردیبهشت، سالروز تاسیس سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت.