پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

ورزشی خبرگزاری میزان

ورزشی خبرگزاری میزان

رئیس جمهور در دومین روز از سفر رسمی خود به پاکستان با عزیمت به شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب این کشور، ضمن حضور در مجموعه قلعه شاهی این شهر، با تقدیم تاج گل به آرامگاه اقبال لاهوری ادای احترام کرد و پس از قرائت فاتحه برای ایشان، دفتر یادبود این مجموعه را نیز امضا کرد.

وزیران نفت ایران و پاکستان در جریان سفر رئیس‌جمهوری به اسلام‌آباد دیدار و گفتگو کردند.

نمایندگان مجلس با اصلاحات ماده 11 طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند.

دیوان محاسبات کشور آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی را مشمول امتیازات قانون نظام رتبه بندی معلمان اعلام کرد.

نمایندگان مجلس ضمن مخالفت با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت در مورد دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی به قوه قضاییه، فرصت مجددی به دستگاه‌های مربوطه برای رفع مشکلات این حوزه دادند.

نمایندگان مجلس با ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی را به قوه قضاییه موافقت کردند.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، سروده‌ای را که رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق خوانند، منتشر کرد.

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به پاکستان، پس از برگزاری دیدار‌های رسمی و رایزنی با نخست وزیر، رئیس جمهور، روسای مجالس ملی و سنا و فرمانده کل ارتش این کشور در اسلام‌آباد، عازم لاهور شد.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با دستور بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی آغاز شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه هماهنگی بین سران سه قوه در اجرای دقیق و عملیاتی شدن سند تحول و تعالی قوه قضاییه موثر است گفت: اجرای درست این سند می‌تواند منجر به امیدواری در جامعه شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مانعی برای گسترش روابط با پاکستان ندارد، خاطرنشان کرد: ما منافع متقابل را در توسعه روابط و گسترش همکاری‌های فیمابین می‌دانیم و ناراحتی دیگران از تقویت مناسبات ایران و پاکستان برای ایران اهمیتی ندارد.

رئیس‌جمهور در دیدار جمعی از نخبگان علمی، فرهنگی، مذهبی و اقتصادی پاکستان، گفت: مردم پاکستان و مردم ایران در پیکار خود با ظلم و دفاع از مظلومان در کنار هم بوده و یک آهنگ دارند.

دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور با انتشار مطلبی توضیحاتی را درباره واردات خودرو ارائه کرد.

دبیرکل مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی از برگزاری اولین نشست عمومی مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی که درواقع رونمایی از این مجمع پارلمانی هم بود، خبر داد.

وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه ما مجری واردات خودرو هستیم و برای این کار منتظر آیین نامه اجرایی آن هستیم، گفت: واردات خودرو در بودجه دیده شده و به‌محض ابلاغ آیین‌نامه واردات انجام می‌شود.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی درباره واگذاری شرکت‌های خودروسازی‌ها توضیحاتی ارائه کرد.