پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

ورزشی خبرگزاری میزان

ورزشی خبرگزاری میزان

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان، گفت: بحث افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به بودجه سنواتی است که بنابر برنامه‌ریزی این ماه اعمال خواهد شد.

مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالا‌های اساسی، دارو، ملزومات پزشکی، شیر خشک و مواد اولیه تولید دارو، یک درصد شد.

رئیس‌جمهور در پیامی روز ملی جمهوری عربی سوریه را به رئیس‌جمهور و مردم این کشور تبریک گفت.

رئیس‌جمهور از آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها و دستاورد‌های خود در حوزه‌های مختلف با پاکستان و ارتقای روابط در عرصه‌های مختلف خبر داد.

رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر پاکستان در پایان برنامه‌های دیدار و رایزنی‌های خود، از یادمان نامگذاری یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین خیابان‌های شهر اسلام‌آباد به نام «ایران» رونمایی کردند.

مقامات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، 8 سند همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف امضاء کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تبادل ظرفیت‌های قابل توجه موجود در دو کشور حتماً موجب انتفاع دو ملت ایران و پاکستان خواهد شد، افزود: در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور تصمیم گرفتیم ضمن بکارگیری این ظرفیت‌ها روابط ایران و پاکستان را در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی در تمامی سطوح ارتقا بخشیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش‌جمهوری‌اسلامی ایران با بیان اینکه شهید قرنی واقعا بصیرت داشت گفت: خط فکری بزرگانی، چون شهید قرنی و شهید صیاد باید در دانشگاه‌ها تدریس شود.

رئیس‌جمهور گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با بیان اینکه شهید قرنی یک حجت بود، گفت: شهید قرنی به ما نشان داد، که می‌توان در ارتش طاغوت بود و دیانت خود را حفظ کرد، همانطور که آسیه همسر فرعون، در دستگاه طاغوت بود و دیانت خود را حفظ کرد و به رستگاری رسید.

معاون حقوقی رئیس جمهور دستورالعمل نحوه تدوین پیش‌نویس مقررات مرتبط با محیط کسب و کار را ابلاغ کرد.

نمایندگان در جریان برررسی طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی با ماده 6 و 7 این طرح موافقت کردند.

رئیس جمهور در آغاز سفر 2 روزه خود به پاکستان، در محل دفتر نخست وزیری این کشور به شکل رسمی از سوی شهباز شریف مورد استقبال قرار گرفت.

نمایندگان با قرار گرفتن «سپند» در شمول امتیازات، ترجیحات، تخفیفات و اولویت‌های قانونی صنایع دفاعی و سایر مراکز تحقیقاتی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان موافقت کردند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس درخواست کرد که نشست ویژه‌ای در مجلس برای بررسی مباحث ارزی و معیشتی برگزار شود.

نماینده منتخب مردم رفسنجان و انار گفت: شاید کمتر جلساتی بدین شکل باشد که نمایندگان منتخب قبل از آغاز مجلس به راحتی با رئیس قوه قضاییه ارتباط برقرار کنند و به گفت‌وگو بپردازند.