جمعه 7 اردیبهشت 1403

91 میلیارد ریال تسهیلات به گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
91 میلیارد ریال تسهیلات به گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

شهرکرد - ایرنا - مدیر شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون 91 میلیارد و 150 میلیون ریال تسهیلات به 6 واحد گلخانه در استان پرداخت شده است.

هوشنگ طاهری میرقائد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این میزان یک میلیارد و 50 میلیون ریال بابت بازسازی و نوسازی یک واحد گلخانه و سه میلیارد و 500 میلیون ریال در قالب سرمایه در گردش به گلخانه‌ای با مساحت یک هکتار و بیش از 86 میلیارد ریال نیز برای احداث چهار واحد گلخانه پرداخت شده است.

وی میزان تسهیلات در حال پرداخت برای طرح‌های مصوب گلخانه‌ای در سال جاری را 169 میلیارد و 490 ریال برای 12 واحد گلخانه به مساحت 3.6 هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان 166 میلیارد و 10 میلیون ریال تسهیلات برای احداث 11 واحد گلخانه به مساحت چهار هکتار است.

مدیر شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سال گذشته نیز 173 میلیارد و 390 میلیون ریال تسهیلات برای احداث، بازسازی و نوسازی و همچنین سرمایه در گردش به 18 واحد گلخانه در استان پرداخت شد.

طاهری میرقائد با اشاره به پرداخت تسهیلات به هفت واحد گلخانه هیدروپونیک با مساحت 4.1 هکتار در استان، تصریح کرد: به این گلخانه‌ها 146 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه محدودیتی در پرداخت تسهیلات به واحدهای گلخانه‌ای وجود ندارد، خاطرنشان کرد: نرخ سود تسهیلات پرداختی در این زمینه 12.5 درصد است که پس از یک سال مشارکت و تنفس به صورت اقساط پنج ساله بازپرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا، سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از 1.5 میلیون تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می‌شود و سطح زیرکشت استان نیز 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره‌بردار است.

*س_برچسب‌ها_س*