دوشنبه 11 تیر 1403

نتایج کنکور

نتایج کنکور

وب‌گاه دنیای اقتصاد

علیرضا کریمیان مشاور رئیس و مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 این هفته در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود، زمان دقیق آن به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

وب‌گاه فرارو

مشاور رئیس و مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: نتایج اولیه در 29 خرداد 1401 اعلام شد و از تعداد 647 هزار و 209 داوطلب شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 تعداد 450 هزار و 422 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

وب‌گاه فرارو

در کنار 40 نفر برتر کنکور، دانش آموزان مدارس دولتی عادی سهم اندکی از رتبه‌های زیر 3 هزار دارند؛ 85 درصد رتبه‌های زیر 3 هزار در تصاحب مدارس غیردولتی، استعداد‌های درخشان، نمونه دولتی و شاهد است آن هم در شرایطی که این مدارس 31.87 درصد دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار می‌دهند.

خبرگزاری تسنیم

شاخص‌های ارزیابی معلمان و مراجع ارزیابی‌کننده اعلام شد.

خبرگزاری مهر

مشاور رئیس و مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج کنکور کارشناسی ارشد سال 1401 این هفته اعلام می شود.

خبرگزاری تسنیم

در کنکور 1400، در مجموع سه گروه آزمایشی علوم‌تجربی، انسانی و ریاضی، مدارس سمپاد 10.87 برابر سهم خود رتبه برتر داشته‌اند و در مجموع 41.28 درصد رتبه‌های زیر سه هزار از مدارس سمپاد هستند! آیا باید بپذیریم که رسماً وارد دوره "آموزش طبقاتی" شده‌ایم؟!

وب‌گاه اقتصاد نیوز

پورعباس با تأکید بر ضرورت پویایی و نوآوری در برنامه‌ها و اقدامات اجرایی، از همه کارکنان و مدیران این سازمان خواست برای تلاش مضاعف در برگزاری آزمون سراسری 1402 در دو نوبت مختلف آماده شوند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عبدالرسول پورعباس در این نشست با گرامیداشت هفته دولت و سالگرد شهیدان رجایی و باهنر گفت: شفافیت برای سازمان سنجش امتیاز بزرگی است که بر آن تأکید داریم و همه مسائل را صادقانه با مردم در میان می‌گذاریم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه، در سال جاری هیچ فردی قبل از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری در هیچ سطحی به نتایج آزمون دسترسی نداشت، تاکیدکرد: دسترسی به نتایج در زمان مشخص برای همه داوطلبان و مسوولان همزمان فراهم شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: هدف قانون رتبه‌بندی ترمیم حقوق معلم‌ها نیست، هدف اصلی این قانون ارتقا کیفیت در آموزش و پرورش است تا جایگاه معلم‌هایی که زحمت بیشتری می‌کشند را معلوم و مشخص کند.

وب‌گاه فرارو

اظهارنظر وزیر آموزش و پرورش، یک گاف و البته شاید هم نوعی فرافکنی بوده است تا پاسخی به انتقاد‌های گسترده از نبود عدالت آموزشی در کشور باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه خراسان نوشت: در میان انتقادهای گسترده کارشناسان از نبود عدالت آموزشی در کشور، که سال هاست خودش را در نتایج کنکور سراسری نشان می دهد، حالا وزیر آموزش و پرورش اظهارنظری کرده که اگر گاف و اشتباه باشد، قابل جبران است اما اگر یک باور و نگاه قطعی باشد، احتمالا نگران کننده است.

خبرگزاری تسنیم

عناوین و ضرایب دروس کنکور پیش از شروع سال تحصیلی جدید توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو مطرح و تعیین خواهد شد و حداکثر تا پایان شهریورماه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دکتر حسن مروتی گفت: ادعای پذیرش داوطلبی که مردود شده و یا پذیرش فردی با رتبه 160 هزار در رشته پزشکی! بدون ارائه هرگونه سندی کذب محض بوده و این ادعاهای کذب آشکارا اعتماد عموم مردم و داوطلبان آزمون‌های سراسری به نظام آموزشی کشور را هدف گرفته است

خبرگزاری دانا

روشنفکر گفت: کسانی که تا دیروز در حمایت از دولت سابق این کشور را شبیه کشتی می‌دانستند، امروز بدون توجه به واقعیات جامعه و فضای بین‌المللی، از دولت انتظار معجزه دارند.