چهارشنبه 4 مهر 1403

نتیجه بیست و دومین هفته عرضه اوراق بهادار دولتی مشخص شد + جدول

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
نتیجه بیست و دومین هفته عرضه اوراق بهادار دولتی مشخص شد + جدول

خزانه‌داری کل کشور، نتیجه بیستمین و دومین هفته عرضه اوراق بهادار دولتی در سال جاری منتهی به مورخ چهارم مهر ماه 1403 را اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه حسب تصمیمات اتخاذ شده در راستای تامین مالی بهینه، بیست و دومین هفته عرضه اوراق مالی اسلامی منتهی به مورخ چهارم مهرماه 1403 برگزار شد که طی آن ضمن برگزاری حراج و اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران مبلغ 5,672 میلیارد تومان اوراق مرابحه عام به فروش رسید.

گفتنی است، وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تأمین مالی اقتصاد کشور با کمترین تبعات تورمی، در سال 1403 نسبت به انتشار اوراق بهادار دولتی اقدام کرده که از این طریق تا این تاریخ، در مجموع 152,837میلیارد تومان به صورت فروش نقدی تأمین مالی انجام شد.

خبر مرتبط نتیجه بیستمین مرحله هفته عرضه اوراق بهادار دولتی اعلام شد

نتیجه بیستمین مرحله هفته عرضه اوراق بهادار دولتی در سال جاری منتهی به 21 شهریور 1403 اعلام شد.

برپایه این گزارش، در ادامه اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تامین مالی اقتصاد کشور با هدف کاهش تبعات تورمی، خزانه‌داری کل کشور در سال جاری نسبت به انتشار و اوراق مرابحه عام دولتی به مبلغ 1،770،000،000 میلیون ریال و نیز عرضه آن اوراق اقدام کرد که پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان یاد شده در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و همچنین عرضه عمومی، در مجموع مبلغ 5,672 میلیارد تومان به صورت نقدی به شرح جدول شماره (1) از محل فروش اوراق تأمین شد.

در ضمن تفکیک خریداران اوراق مالی اسلامی دولت در حراج های هفتگی به شرح جدول شماره (2) ارائه می‌شود:

شایان ذکر است در مقابل مبلغ تامین شده از طریق انتشار اوراق نقدی در سال جاری به مبلغ 1520837 میلیارد تومان تا کنون مبلغ 122،454 میلیارد تومان توسط خزانه داری کل کشور به شرح جدول ذیل برای تویه اصل و فرع اوراق در سال جاری پرداخت شده است که بر همین اساس مجموع نقدینگی جذب شده توسط دولت از طریق انتشار اوراق نقدی به شرح جدول ذیل است:

در ضمن مشخصات فروش اوراق نقدی در بیست و سومین هفته عرضه اوراق مالی دولت در تاریخ 10 مهرماه 1403 به شرح جدول زیر است:

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

نتیجه بیست و دومین هفته عرضه اوراق بهادار دولتی مشخص شد + جدول 2
نتیجه بیست و دومین هفته عرضه اوراق بهادار دولتی مشخص شد + جدول 3
نتیجه بیست و دومین هفته عرضه اوراق بهادار دولتی مشخص شد + جدول 4
نتیجه بیست و دومین هفته عرضه اوراق بهادار دولتی مشخص شد + جدول 5
نتیجه بیست و دومین هفته عرضه اوراق بهادار دولتی مشخص شد + جدول 6