دوشنبه 2 مهر 1403

نخبگان با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
نخبگان با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند

دبیر چهاردهمین همایش ملی نخبگان گفت: نخبگان با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدقلی؛ دبیر چهاردهمین همایش ملی نخبگان، اظهار کرد: این همایش در روزهای دهم و یازدهم مهرماه برگزار خواهد شد. دهم مهرماه، سالروز تولد شهید چمران است که در تقویم به عنوان روز نخبگان نام‌گذاری شده است.

وی افزود: همایش در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود و در یازدهم مهرماه، نخبگان با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت. این همایش از سال 1376، همزمان با آغاز فعالیت بنیاد ملی نخبگان، هر سال برگزار می‌شود و هدف آن شناسایی و معرفی نخبگان و همچنین دیدار آنان با مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور است.

دبیر چهاردهمین همایش ملی نخبگان بیان کرد: نخبگان از سراسر کشور در حوزه‌های مختلف ادبی، هنری، علوم انسانی و سایر زمینه‌ها شرکت می‌کنند. در این همایش، وزرای علوم، بهداشت و سایر مسئولان کشوری نیز حضور خواهند داشت. اهمیت این همایش به دلیل حضور مقامات عالی‌رتبه کشور است که در این دیدار بیشتر به‌عنوان شنونده حضور دارند تا گوینده.

وی ادامه داد: نخبگان دانش‌آموزی، دانشجویی و اساتید مختلف در این همایش شرکت می‌کنند. پس از سخنان ریاست محترم بنیاد ملی نخبگان، به 5 تا 7 نفر از جوانان نخبه فرصت داده می‌شود تا نظرات و مسائل خود را مطرح کنند. همچنین پس از بیانات مقام معظم رهبری، نخبگان از دیدگاه‌های ایشان بهره‌مند می‌شوند.

محمدقلی افزود: گزارش کاملی از وضعیت و دغدغه‌های نخبگان در این همایش منعکس خواهد شد و مواردی که نخبگان مطرح می‌کنند، توسط مقام معظم رهبری یا رئیس‌جمهور به عنوان راهنمایی برای دستگاه‌های مرتبط با جامعه نخبگان مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: امسال بیش از 4 هزار نفر تقاضای حضور در همایش داشتند که از میان آن‌ها رزومه‌ها بررسی شد و شاخص‌های نخبگی ارزیابی شد. از این تعداد، 600 نفر برای حضور در همایش انتخاب شدند که شامل 200 نفر بانوان و 400 نفر آقایان هستند.

دبیر چهاردهمین همایش ملی نخبگان گفت: نخبگانی که قرار است در حضور رهبری صحبت کنند، متن و سخنان خود را از پیش ارسال کرده‌اند. این مطالب در 9 محور اصلی، از جمله سلامت و بهداشت، فناوری‌های نوظهور، فناوری‌های نرم، خدمات پولی و بانکی و دیگر حوزه‌ها، دسته‌بندی شده است. برای هر محور، یک کارگروه از اساتید برجسته تشکیل شده و مطالب ارسالی به این کارگروه‌ها ارسال شده است. 10 درصد از مطالب ارسالی تأیید شده و افراد منتخب در این کارگروه‌ها به دفاع از ایده‌های خود می‌پردازند.