پنج‌شنبه 22 شهریور 1403

نراقی: وفاق ملی با کابینه سهمیه‌ای تفاوت دارد / رای اعتمادی به برخی وزرای پیشنهادی لکه ننگ مجلس خواهد شد + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
نراقی: وفاق ملی با کابینه سهمیه‌ای تفاوت دارد / رای اعتمادی به برخی وزرای پیشنهادی لکه ننگ مجلس خواهد شد + فیلم

دبیر سابق تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: نمایندگان مجلس باید 12 شاخص اعلام شده توسط رهبر انقلاب را مد نظر قرار دهند و متناسب با مطالبات مردم و آن معیارها، تصمیم‌گیری کنند.

محسن نراقی، دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با خبرنگار خبرگزاری دانشجو پیرامون کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم و فرایند رای اعتماد مجلس به وزیران معرفی شده گفت‌وگو کرد. مشروح صحبت‌های آقای نراقی به شرح زیر است:

قدم اول تشکیل دولت؛ انتخاب معاونین

پیرامون انتصاب معاونان رئیس‌جمهور و معرفی کابینه پیشنهادی ایشان به مجلس شورای اسلامی، بحث‌های متعددی مطرح شده است. در بحث معاونان، شاهد بودیم که آقای دکتر پزشکیان در انتخابات معاون اول عملکرد قابل قبولی داشتند، چرا که در انتخاب معاون اول، به وعده‌های خود عمل کردند و فردی از میان اصلاح‌طلبان را که به عقلانیت و میانه‌روی شناخته می‌شود، برگزیدند. این انتخاب، به رغم این‌که آقای دکتر عارف با هجمه‌هایی از جانب برخی طیف‌های رادیکال اصلاح‌طلبان مواجه شد، آثار خود را در کابینه و انتخاب سایر معاونان نیز نشان داد. در این مدت، جریان رادیکال اصلاحات به انتخاب افراد میانه‌رو، نظیر آقای عارف، اعتراض کرده و این حس را ایجاد کرده است که آقای عارف در تلاش است تا افرادی را که کمتر رادیکال هستند، انتخاب کند. با این حال، سیاست اصلی رئیس‌جمهور که تا کنون به آن پایبند بوده، عدم فدای دولت به نفع یک جریان خاص و استفاده از افراد میانه‌رو و معتدل است. در سایر معاونت‌ها نیز، این ویژگی‌ها تا حدی وجود داشته است.