یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

نظام آموزشی ما نقادی ذهن را پرورش نداده

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
نظام آموزشی ما نقادی ذهن را پرورش نداده

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 26 آبان) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار داشت: علت اصلی مشکلات کشور مدیران تصادفی و نظام آموزشی بیسواد پرور و استعدادکش هستند.

وی افزود: مدیران تصادفی یعنی کسانی که اتفاقی به پست می‌رسند و تصادفی در مسئولیت‌های کلیدی تمام دولت ها وجود دارند و اخیرا وزیر کشور در این رابطه نامه ای به استانداران زده است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس تصریح کرد: مدیران تصادفی که در همه دولت‌ها هستند عامل بدبختی مردم به شمار می‌روند، چرا که از اتاق خود بیرون نمی‌روند مگر برای کارهای شخصی و چپاول.

نیک بین گفت: نظام آموزشی ما نقادی ذهن را پرورش نداده و صرفا به دنبال حفظ جدول ضرب است، این نظام آموزشی تفکر و حل مسئله را آموزش نمی دهد، بلکه تست زدن برای آن مهم است.

نماینده کاشمر در مجلس افزود: نظام آموزشی که شایسته سالاری در استعدادها برای آن مهم نیست و صرفا به شایسته سالاری در آزمون ها و تست ها اهمیت می دهد، بنابراین چنین نظامی وضعیت اسفناک کنونی را به وجود آورده است.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس چپاول مدیران این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است