چهارشنبه 11 مهر 1403

نظام جمهوری اسلامی نظامی مردمی اسلامی است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
نظام جمهوری اسلامی نظامی مردمی اسلامی است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: افراد واجد شرایط با ثبت نام در انتخابات و رای مردم به مجلس راه می یابند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افراد واجد شرایط با ثبت نام در انتخابات و رای مردم به مجلس راه می یابند.

او ادامه داد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از ابتدا، روی واژه جمهوری اسلامی اهتمام داشتند و اعلام کردند، مردم ولی نعمت و مسئولان خادم و خدمتگزار هستند. نقش مردم در انتخابات کاملا روشن است و افراد واجد شرایط را برای مراکز قانون گذاری انتخاب می کنند.

اکرمی افزود: در دنیا این افتخار را داریم که در چهل سال گذشته بیش از سی انتخابات در ابعاد گوناگون برگزار کردیم و چنین چیزی در هیچ کشوری در دنیا (چه شرقی، چه غربی و چه عربی) وجود نداشته است. شورای نگهبان به عنوان قول فصل در انتخابات دیده شده که افراد واجد شرایط را تعیین صلاحیت و به مردم معرفی کند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: شورای نگهبان به انتخابات نظارت دارد و باید طبق قانون به این موضوع ورود کند. در قانون آمده وقتی رد صلاحیتی اعلام می‌شود افراد می توانند علتش را پیگیری و از خود دفاع کنند و شورای نگهبان هم با درایت به وظیفه خود عمل می‌کند.

انتهای پیام /