شنبه 15 اردیبهشت 1403

نظر هیئت تطبیق در ابطال مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان روشن است / لزوم اصلاح مصوبه توسط دولت و حفظ کرامت بازنشستگان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
نظر هیئت تطبیق در ابطال مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان روشن است / لزوم اصلاح مصوبه توسط دولت و حفظ کرامت بازنشستگان

سلیمی با تأکید بر نظر هیئت تطبیق مبنی بر ابطال مصوبه هیئت‌وزیران درباره افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی گفت: نظر هیئت تطبیق روشن و واضح است و دولت باید به قانون عمل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص حواشی مصوبه افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: ماده 96 قانون تأمین اجتماعی درباره تعیین افزایش حقوق بازنشستگان روشن است و بر همین اساس مجلس هم مصوبه دولت را ملغی اعلام کرده و آقای رئیس‌جمهور هم برای رسیدگی به اعتراض بازنشستگان دستور داده‌اند لذا باید هرچه سریع‌تر به قانون عمل شود.

سلیمی افزود: قانون در این مسئله واضح است و به هر کیفیت باید عدالت در پرداخت وجود داشته باشد و این به این معناست که هر کس به‌تناسب مقداری که واریزی داشته دریافتی داشته باشد.

این عضو هیئت‌رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: مصوبه دولت در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بی‌سابقه است و برای اولین بار است که این اعمال نظر در مصوبات شورایعالی کار و سازمان تأمین اجتماعی صورت می گیرد لذا امیدواریم سریع‌تر این مصوبه مورد تجدیدنظرقرار گیرد چراکه به‌هرحال باید کرامت بازنشستگان حفظ شود.

سلیمی همچنین با تأکید بر نظر هیئت تطبیق مبنی بر ابطال مصوبه هیئت‌وزیران درباره افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: نظر هیئت تطبیق روشن و واضح است و دولت باید به قانون عمل کند.

انتهای پیام /