جمعه 8 تیر 1403

نقش حاج قاسم را در "احمد" بازی کردم، اما سکانس‌هایم حذف شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
نقش حاج قاسم را در "احمد" بازی کردم، اما سکانس‌هایم حذف شد

ابوالفضل همراه گفت: در فیلم سینمایی "احمد" در نقش شهید سلیمانی بازی کردم، اما بنابر دلایلی نقش حاج قاسم و سکانس‌های مربوط به من از فیلم حذف شد؛ بنابراین درخواست کردم اسمم را از تیتراژ دربیاورند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رویداد «وعده صادق» توسط حوزه هنری و معاونت فرهنگی نیروی هوافضای سپاه با بخش‌های متفاوتی همچون ادبیات (شعر، داستان کوتاه و دلنوشته)، پویانمایی (انمیشین و موشن گرافیک)، هنرهای تصویری (کلیپ، نماهنگ، مستند و فیلم کوتاه)، هنرهای تجسمی (پوستر، اینفوگرافیک و کاریکاتور)، سرود، موسیقی، موزیک ویدئو، پادکست و استندآپ آغاز به کار کرده و در مرحله دریافت آثار هنری است.

همزمانی برگزاری این رویداد با چهل سالگی صنعت موشکی ایران باعث شده تا یکی از اصلی‌ترین محورهای فراخوان این جشنواره به شهید طهرانی مقدم، پدر موشکی ایران اختصاص داشته باشد. ابوالفضل همراه در نشست خبری این رویداد از توجه ویژه به نقش شهید طهرانی مقدم در قدرت موشکی ایران در این رویداد خبر داده و گفت: سردار شهید حاج حسن طهرانی مقدم و چهل سالگی صنعت موشکی یکی از اصلی‌ترین محورهای این جشنواره است.

برگزاری رویداد هنری «وعده صادق» با یاد شهید طهرانی مقدم

همراه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به نکاتی درباره برگزاری این رویداد اشاره کرد و گفت: همانطور که می‌دانید عملیات «وعده صادق» اتفاق مهمی است که در تاریخ ایران ثبت شده است. ما با برگزاری این رویداد می‌خواهیم جزئیات این اتفاق ملی را برای آحاد مختلف مردم تبیین کنیم. مقام معظم رهبری اشاره کردند که در همه اتفاقات و رویدادها، باید حقایق «به درستی» به جامعه گفته شود. در این بین، زبان هنر بهترین انتخاب است. این زبان برای همه اقشار، زبان جذاب و قابل فهم است. معتقدیم که اتفاق مهمی همچون عملیات وعده صادق باید با بهترین زبان، یعنی زبان هنر برای مردم ایران بازگو شود. هدف ما جلوگیری از تحریف این واقعه و بیان حقایق آن به شیوه درست به مردم است. در این صورت، نسل جدید بهتر می‌تواند آن را بفهمد و به وجود آن افتخار کند.

او درباره اختصاص دادن یکی از محورهای جشنواره به شهید طهرانی‌مقدم در 40 سالگی صنعت موشکی ایران گفت: به نظرم نه تنها درباره ایشان، بلکه درباره همه شهدا و قهرمانان کشورمان، از دفاع مقدس گرفته تا اکنون، هنوز نتوانستیم کارهای هنری به اندازه کافی تولید کنیم. در غرب می‌بینید که هنوز هم برای جنگ جهانی اول و دوم، آثار هنری متعدد به زبان‌ها و در قالب‌های مختلف تولید می‌شود اما درباره قهرمانان ایران آثار محدودی تولید شده و منابع معدودی در دسترس قرار دارد. به نظرم مسئولان فرهنگی و هنری باید نگاه جدی‌تری به معرفی این شخصیت‌ها داشته باشند و از سویی دیگر، زمینه حمایتی برای پرداختن به این آثار فراهم کنند.

وی ادامه داد: شهید طهرانی مقدم پدر موشکی ایران است، اما برای پرداخت هنری به ایشان تعلل کردیم. شاید اولین بار که اسم ایشان به صورت جدی در آثار هنری مطرح شد، چند سال پیش بود و قبل از آن کمتر کسی از فعالیت‌های ایشان مطلع بود. البته در این مدت، آثار فرهنگی و هنری با محوریت ایشان تولید شده، اما معتقدم هنوز حق مطلب ادا نشده است. در جشنواره «وعده صادق»، شهید طهرانی مقدم یکی از اصلی‌ترین محورهای ماست. هدف ما این است که ایشان را بهتر و گسترده‌تر معرفی کنیم و علاوه براین، قصد داریم از آثاری که با موضوعیت ایشان تولید می‌شود، بهترین بهره را ببریم. امیدوارم بتوانیم خوراک فرهنگی مناسبی برای نسل جوان درباره شهید طهرانی‌مقدم فراهم کنیم.

ابوالفضل همراه در یکی از مصاحبه‌های پیشین خود با تسنیم گفته بود: "دوست دارم نقش سردار سلیمانی را حتی یک پلان و یک شات هم شده خودم بازی کنم، فکر می‌کنم شدنی است چرا که ته چهره ام شبیه به حاج قاسم است. حاضرم برای نقش سردار سلیمانی دستمزدی هم دریافت نکنم."

ابوالفضل همراه: حاضرم برای نقش سردار سلیمانی دستمزدی هم دریافت نکنم

چرا نقش شهید سلیمانی از فیلم سینمایی "احمد" حذف شد؟!

این بازیگر سینما و تئاتر درباره پیشنهادات بازی در نقش شهید سلیمانی گفت: در 2 سال گذشته، کارهای متعددی هم در حوزه تئاتر و هم در عرصه سینما برای بازی در نقش شهید سلیمانی به من پیشنهاد شده است. در برخی از آنها حضور پیدا کردم که نمونه آن نمایش "شهدای غواص" بود که در تهران و کیش اجرا شد. یکی دو کار سینمایی هم به من پیشنهاد شد؛ در یکی از آنها نقش شهید پورجعفری به من پیشنهاد شد که متأسفانه به نتیجه نرسید و به مشکلاتی برخورد کردند. کار دوم، فیلم سینمایی «احمد» بود که در نقش شهید سلیمانی بازی کردم، اما بنابر دلایلی نقش حاج قاسم و سکانس‌های مربوط به من از فیلم حذف شد. بعد از این اتفاق، از عوامل تولید درخواست کردم که اسمم را هم از تیتراژ دربیاورند، چرا که باعث ایجاد سردرگمی می‌شد.

«احمد»؛ فیلمی خیلی خوب اما خیلی دیر!

همراه در پاسخ به این سوال که چرا سکانس‌های مربوط به شهید سلیمانی در این فیلم دیده نمی‌شود، گفت: صحبت اصلی بر سر اعتراض دوستانی بود که می‌گفتند نقش حاج قاسم در این اثر سینمایی کمرنگ است، در حالی که ایشان نقش بسیار پررنگی در اصل اتفاق (ماجرای زلزله بم) داشتند. انتظار آنان این بود که نقش شهید سلیمانی، نه به اندازه شهید کاظمی، اما به صورت پررنگ‌تر در فیلم دیده شود.

وی در پایان گفت: با این حال، چند کار دیگر هم در همین نقش به من پیشنهاد شده اما از آنجا که احساس کردم کارهای ضعیفی هستند، نپذیرفتم. همچنان صبوری می‌کنم تا در نهایت با یک کار خوب از شهید سلیمانی به ایشان ادای دین کنم.

صحبت اصلی بر سر اعتراض دوستانی بود که می‌گفتند نقش حاج قاسم در این اثر سینمایی کمرنگ است، در حالی که ایشان نقش بسیار پررنگی در اصل اتفاق (ماجرای زلزله بم) داشتند. انتظار آنان این بود که نقش شهید سلیمانی، نه به اندازه شهید کاظمی، اما به صورت پررنگ‌تر در فیلم دیده شود.
نقش حاج قاسم را در "احمد" بازی کردم، اما سکانس‌هایم حذف شد 2