دوشنبه 23 مهر 1403

نماینده پیشین دومای روسیه: ایران الگوی کشورهای مسلمان در دفاع از قدس است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماینده پیشین دومای روسیه: ایران الگوی کشورهای مسلمان در دفاع از قدس است

مسکو - ایرنا - «شامیل سلطانف» نماینده پیشین مجلس دوما و رئیس مرکز مطالعات راهبردی روسیه و جهان اسلام معتقد است که جمهوری اسلامی ایران با مقاومت خود در برای دشمنان و گرامیداشت روز قدس و دفاع از ملت فلسطین به الگوی کشورهای اسلامی تبدیل شده است.

رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه روسیه که چندین سال ریاست گروه دیدگاه‌های راهبردی روسیه و جهان اسلام را برعهده داشته است روز پنجشنبه در میزگرد منطقه ای ویژه روز جهانی قدس که با حضور کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه به صورت کنفرانس ویدئویی برگزار شد، گفت: روز جهانی قدس حتی پس از پیروزی فلسطین برای همیشه جشن گرفته خواهد شد.

سلطانف خاطرنشان کرد: تصور کنیم 10 سال گذشته و فلسطین آزاد شده و اسراییل به عنوان رژیم صهیونیستی ازبین رفت آیا ما روز قدس را جشن می گیریم؟

وی افزود: می خواهم تصریح کنم بعد از آن روزها روز قدس جشن گرفته می شود زیر تصمیم آیت الله خمینی (ره) برای برگزاری روز قدس بعد ظاهری و بعد باطنی دارد.

پیام آشکار رهبر کبیر انقلاب اسلامی، احقاق حقوق پایمال شده فلسطینیان، آزادی فلسطین و قدس شریف و همبستگی با مردم فلسطین بود.

سلطانف تصریح کرد: جنبه دوم، ماهیت باطنی پیام امام خمینی (ره)، رسیدن به اهداف مسلمانان است. هر مسلمانی در واقع هدف مقدسی در زندگی دارد و خداوند در قرآن کریم می فرماید من انسان را برای سرگرمی نیافریدم و هر ملتی باید هدفی داشته باشد و به آن دست بیابد.

وی ادامه داد: روز قدس نماد پیام باطنی است و هر مسلمان هدفی دارد و در راه رسیدن به این هدف موانع و دشمنانی وجود دارد.

نماینده سابق دومای روسیه گفت: ایران نشان می دهد که چگونه باید مبارزه کنند و چگونه باید به اورشلیم (بیت المقدس) رسید و چگونه باید با دشمنان خارجی و داخلی مبارزه کرد.

وی افزود: بعد دیگر اقدام امام خمینی (ره) در مورد تعیین روز جهانی قدس، این است که نیاز به همبستگی و ایجاد انسجام در بین تمام مسلمانان وجود دارد و باید با دشمنان اسلام مبارزه کرد. پس از پیروزی فلسطین نیاز به همبستگی مسلمانان جهان همچنان وجود خواهد داشت و روز قدس برای همیشه جشن گرفته خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*