دوشنبه 16 مهر 1403

نوار غزه

نوار غزه

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در سایه تداوم تجاوزات ارتش اشغالگر به مناطق مختلف نوار غزه و دستور تخلیه شمار زیادی از محله‌ها در شهر غزه، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس شب گذشته با میانجی‌ها تماس گرفت. هشدار هنیه درباره بازگشت مذاکرات به نقطه صفر هنیه در تماس با میانجی‌ها نسبت به پیامد‌های فاجعه‌بار آنچه در غزه به‌ویژه رفح و مناطق دیگر رخ می‌دهد، هشدار داده تأکید کرد...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان با تداوم یافتن جنگ غزه، شاهد هستیم که رژیم اشغالگر قدس بر شدت موضع گیری‌های خود جهت حمله به لبنان افزوده و حتی اخباری دال بر شبیه‌سازی حمله این رژیم به لبنان نیز منتشر شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در خبری که شامگاه دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد مسئولین مصری به دیوید برنیاع رئیس موساد که به قاهره سفر کرده پیشنهاد کردند، آمادگی دارند موانع زیر زمینی را با همکاری ایالات متحده جهت جلوگیری از انتقال سلاح به نوار غزه، ایجاد کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که نتانیاهو از اظهارات دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره باقی‌ماندن حماس در غزه بعد از جنگ انتقاد کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو از اظهارات سخنگوی ارتش این رژیم درباره حماس خشمگین شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در مدت اخیر به کرات گفته شده که حزب االله لبنان می‌تواند نیروگاه‌های برق اسرائیل را هدف قرار دهد و از این رهگذر هم میلیاردها دلار خسارت به رژیم اسرائیل وارد کند و هم اراضی اشغالی را در تاریکی محض فرو ببرد. توجه داشته باشیم که احیا شبکه برق در اراضی اشغالی ماه‌ها طول خواهد کشید. این سناریو به کرات از سوی مقام‌های حوزه برق اسرائیل مورد اشاره قرار گرفته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

منابع خبری از شهادت یک خبرنگار دیگر در حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب غزه خبر دادند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سلامه جمعه الحشاش خبرنگار فلسطینی بر اثر بمباران خانه‌اش در شمال شهر رفح در جنوب نوار غزه به شهادت رسید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت که بیمارستان‌های غزه از کمبود سوخت، تخت و تجهیزات پزشکی رنج می‌برند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی گزارش داد که حماس بخش عمده تونل‌های خود را در شهر خان یونس بازسازی کرده است

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی اعلام کرد که که تونل‌های حماس در غزه همچنان در وضعیت خوبی قرار دارند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به گفته یک رسانه عبری، مصر پیشنهاد تازه‌ای رای پیشبرد روند توافق مبادله اسرا مطرح کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به گفته یک رسانه اسرائیلی، قاهره برای پیشبرد روند توافق مبادله اسرا به تل‌آویو پیشنهاد کرده است در مقابل پذیرش توافق، حاضر به همکاری برای احداث موانع مرزی است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه معاریو در گزارشی که در شماره روز دوشنبه آن منتشر شد، اعلام کرد، ارتش اسرائیل در شرایط فعلی با بحران بزرگی در نوار غزه مواجه است. به اعتراف این رسانه عبری زبان، از چند ماه پیش توانمندی ارتش اسرائیل در جنگ‌های میدانی در نوار غزه تحلیل رفته است و مقاومت گروه‌های فلسطینی توانمندی ارتش اسرائیل را رو به فرسایش برده است. این رسانه عبری زبان...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، این روزنامه عبری زبان به نقل از منابع خود اعلام کرد موعد پایان مذاکرات در رابطه با آتش بس دائم، عقب نشینی از محور فیلادلفیا در مرز با مصر و نتساریم (صلاح الدین) که نوار غزه را به دو نیم می‌کند، نسبت مبادله نظامیان صهیونیست و اجساد صهیونیست‌های در اختیار مقاومت با اسرای فلسطینی، مقصد انتقال اسرایی که از زندان‌های اسرائیل در چارچوب این توافق آزاد...