جمعه 15 تیر 1403

نورون

نورون

خبرگزاری ایسنا

دانشمندان دانشگاه ساوت وسترن تگزاس آمریکا روشی برای استفاده ایمن مزایای کاهش وزن با یک ترکیب گیاهی را شناسایی کردند که باوجود عوارض جانبی مضر آن، پاسخ‌های مهمی برای توسعه درمان‌های چاقی دارد.

خبرگزاری ایسنا

دانشمندان مرکز چشم "جان‌ای موران"(John A. Moran) در دانشگاه یوتا نوع جدیدی از سلول‌عصبی یا نورون را در شبکیه چشم کشف کردند.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بیش از یک قرن است که دانشمندان علوم اعصاب از الکترود‌های شیشه‌ای یا فلزی برای مطالعه فعالیت نورون‌های مغز استفاده می‌کنند. با توجه به تعداد زیاد نورون‌های موجود در مغز، این روش‌ها در بهترین حالت باز هم محدود هستند. در این میان مواد در مقیاس نانومتری دارای مزایای زیادی هستند که راه را برای پیشرفت‌های عمده در علوم اعصاب و پزشکی باز می‌کند. عملکرد...

وب‌گاه عصر ایران

هدف اینترنت کامپیوتر گسترش اینترنت عمومی است، بنابراین می‌تواند پلت‌فرم محاسبه جهان نیز باشد. امروزه اینترنت شبکه‌ای است که همه و همه را به هم متصل می‌کند، اما سیستم‌ها و خدمات در حال حاضر از زیرساخت‌های خصوصی اجرا می‌شوند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: زنان در دوران بارداری می توانند با انجام چندین کار ساده سلول های مغزی فرزندشان را گسترش دهند و نوزادی باهوش و سالم را به دنیا بیاورند.

وب‌گاه مشرق نیوز

پژوهشگران ژاپنی در بررسی جدید خود به بررسی نقش یک پروتئین ویژه پرداختند که کلید ارتباط میان اشتها و چاقی به شمار می‌رود.

خبرگزاری ایسنا

پژوهشگران ژاپنی در بررسی جدید خود به بررسی نقش یک پروتئین ویژه پرداختند که کلید ارتباط میان اشتها و چاقی به شمار می‌رود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - برگزیدگان نهایی رویداد ایده آزاد اسباب‌بازی معرفی شدند، در این دوره در میان ایده‌های نهایی، اثری باستانی از استان فارس و ایده ای نوین از کشور هندوستان، حضور داشتند.

وب‌گاه مشرق نیوز

محققان دریافتند مسیرهای عصبی مغز در طول اولین سال زندگی، زیرساخت‌های لازم را برای یک ویژگی موثر در اخلاق و شخصیت ایجاد می‌کنند.

وب‌گاه الف

ساختار اصلی مغز انسان مشابه با مغز سایر پستانداران است اما نسبت اندازه مغز به اندازه کل بدن در انسان بزرگتر از همه پستانداران است.

وب‌گاه عصر ایران

این مفهوم که با کار "ادوارد لورنز" ریاضیدان و هواشناس در ارتباط است، اساسا توضیح می‌دهد که چگونه یک پروانه با تکان دادن بال‌هایش می‌تواند هفته‌ها بعد بر آب و هوا تأثیر بگذارد.

خبرگزاری ایسنا

یک پیشرفت کامپیوتری به حل یک مسئله پیچیده ریاضی با سرعت یک میلیون بار بیشتر کمک می‌کند و می‌تواند پیش بینی‌های آب و هوایی را دقیق‌تر کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

محققان برای افراد مبتلا به میسوفونیا صدای جویدن پخش کردند و مشخص شد، نطقه ای از مغز که مربوط به حرکات دهان و گلو است، نسبت به گروه کنترل داوطلب بیش از حد فعال شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: آیا می‌دانستید سبزه گندم که گاه آن را برای اعیاد و حتی عید نوروز سبز می‌کنید، دارای فواید فراوانی برای سلامتی است.