یک‌شنبه 17 تیر 1403

نورون

نورون

خبرگزاری ایسنا

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند سلول‌های بنیادی می‌توانند به بازیابی و ترمیم مغزی که در اثر پارکینسون آسیب دیده است، کمک کنند.

خبرگزاری ایسنا

یک متخصص روانپزشکی با اشاره به افزایش جمعیت سالمندی در کشور و به تبع آن افزایش شیوع بیماری آلزایمر به عنوان بیماری قرن، بر برنامه‌ریزی و سیاستگذاری به موقع برای تشخیص و شناسایی زودرس بیماری و تربیت نیروهای پزشک و پرستار متخصص بیماری آلزایمر در سطح کشور تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا

محمد صلاح برای قدردانی از هم تیمی سابق خود اقدام به خوشحالی منحصر به فردی در بازی با لیدز یونایتد کرد.

خبرگزاری ایسنا

پژوهشگران انگلیسی، نوعی مولکول ابداع کرده‌اند که می‌تواند به بازیابی عملکرد مغز و نخاع کمک کند.

خبرگزاری ایسنا

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی دریافته‌اند که یک پروتئین خاص می‌تواند به رشد موهای جدید در گوش کمک کند و شنوایی را بهبود ببخشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان چینی موفق به شناسایی یک نورون خاص شدند که نقش اساسی در تنظیم خواب دارد. این کشف می‌تواند به ابداع درمان های بالقوه برای اختلالات خواب منجر شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان چینی رایانه‌ای شبیه مغز ابداع کرده‌اند که بیش از 100 میلیون نورون دارد؛ این اولین نمونه از این نوع رایانه است که در این کشور ساخته شده است.

خبرگزاری ایسنا

"ایلان ماسک" که یکی از کارآفرینان برجسته جهان امروز است و چند روزی است که به جایگاه چهارمین فرد ثروتمند دنیا دست یافته است، قرار است از طریق یک نمایش زنده، اطلاعات جدیدی را از تراشه قابل کاشت در مغز موسوم به "نورالینک" که قرار است مثلا برای پخش مستقیم موسیقی در مغز از آن استفاده شود، فاش کند.

خبرگزاری ایسنا

دانشمندان دریافته اند که پیوند سلول های بنیادی عصبی می تواند سبب ایجاد شبکه های عصبی شود و درهای جدیدی رو به درمان های جدید آسیب های نخاعی باز می کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک متخصص مغز و اعصاب می گوید یکی از تاثیرات مخرب کووید -19 بر بدن، اثر آن بر مغز و از دست دادن حافظه است.

خبرگزاری ایسنا

محققان دانشگاه "واشنگتن" در مطالعه اخیرشان یک گام به توسعه آزمایش خون برای بیماری آلزایمر نزدیک شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، به ارزیابی عوامل موثر در مرگ و نجات نورون‌ها پرداختند.

خبرگزاری میزان

رییس مرکز تحقیقات علوم اعصاب به بیان نکاتی در خصوص ارتباط گرما و سردردهای میگرنی پرداخت.