یک‌شنبه 15 مهر 1403

نورون

نورون

خبرگزاری ایسنا

محققان دانشگاه "رایس" موفق به توسعه یک ایمپلنت شدند که برای درمان اختلالات، نورون‌ها را تحریک کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: یک متخصص گوش و حلق و بینی با بیان این‌که در جریان همه‌گیری کرونا مشاهده کردیم که سرگیجه در بین بیماران زیاد است، گفت: برخی ویروس‌ها در التهاب عصب مربوط به تعادل دخالت دارند.

خبرگزاری تسنیم

یک متخصص گوش و حلق و بینی با بیان این‌که در جریان همه‌گیری کرونا شاهد افزایش سرگیجه در بین بیماران هستیم، گفت: سرگیجه‌های ناشی از کرونا با شدت و حدت بیشتری بروز می‌یابند، این سرگیجه‌ها، دورانی است و تب و حالت تهوع و عدم تعادل را نیز به همراه دارد.

وب‌گاه عصر ایران

شفاف سازی این موضوع ممکن است به درک عمیق‌تری از چگونگی شکل گیری، بازیابی و تثبیت خاطرات منجر شود

خبرگزاری ایسنا

دانشمندان "دانشگاه تسوکوبا"(University of Tsukuba) و "دانشگاه توکیو"(University of Tokyo) در مطالعه اخیرشان گروه خاصی از نورون‌ها را شناسایی کرده‌اند که برای تثبیت حافظه در هنگام "خواب همراه با حرکات سریع چشم" لازم هستند.

خبرگزاری ایسنا

گروهی از محققان "دانشگاه سوانزی"(Swansea University) ولز فناوری جدیدی را برای نظارت بر کلسترول در بافت مغز ایجاد کرده‌اند که می‌تواند ارتباط آن با بیماری‌های عصبی را کشف کند و راه را برای توسعه درمان‌های جدید هموار کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه توماس جفرسون در آمریکا با استفاده از یک فناوری تصویربرداری پیشرفته توانستند اولین مدل سه‌بعدی از سیستم عصبی قلب را تولید کنند.

خبرگزاری ایسنا

اینکه چه چیزی باعث درد می‌شود و چگونه می‌توان از ایجاد درد در بدن انسان جلوگیری کرد سؤالات پیچیده‌ای هستند که دانشمندان به دنبال پاسخ آن هستند. دانشمندان "دانشگاه دوک"(Duke University) در مطالعه اخیرشان راهی برای حل این موضوع ارائه کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود توانستند برای نخستین بار، ارتباط میان افزایش سطح کلسیم و پیشرفت آلزایمر را نشان دهند.

خبرگزاری ایسنا

محققان آمریکایی توانستند برای مطالعه فعالیت مغز حیوانات زنده، عملکرد کاوشگرهای عصبی میکرو ال‌ای‌دی را بهبود ببخشند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه ام آی تی آمریکا با بررسی نحوه تقابل بیماری کرونا با سیستم ایمنی بدن به مطالعه آثار پایدار این عفونت ویروسی بر سلامت سیستم عصبی مرکزی انسان و به ویژه مغز پرداختند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: چشم انسان شباهت‌ها و تفاوت های متعددی با دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری دارد و نمی‌توان به‌راحتی رزولوشن یا وضوح را برای آن تعریف و اثبات کرد.

خبرگزاری ایسنا

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود روی کرم‌ها دریافتند که کمبود خواب و اضافه‌وزن با یکدیگر در ارتباط هستند.

خبرگزاری ایسنا

یک مطالعه جدید، مسیرهایی را که از طریق آن وجود یا عدم وجود بوهای خاص می‌تواند باعث روشن و خاموش شدن ذخیره چربی در روده شود را شناسایی کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: بعضی از دانسته های ما درباره ی مغز انسان بیشتر بر اساس باورهای رایج هستند تا حقایقی که پایه و اساس علمی دارند.