یک‌شنبه 17 تیر 1403

نورون

نورون

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری ایسنا

پژوهشگران آمریکایی در بررسی‌های اخیر خود موفق شدند به بینش‌های جدیدی در مورد بیماری هانتینگتون دست یابند و اطلاعات جدیدی در مورد آن ارائه دهند.

خبرگزاری ایسنا

محققان "موسسه فناوری هند"(IIT) در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه مدل مافوق ارتجاعی (Hyperelastic Model) برای درک صدمات مغزی شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا

فرایند ثبت نام جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء سال 1399 آغاز شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان در یک شیوه غیرتهاجمی، قطره‌هایی را تولید کردند که از نابینایی ناشی از انسداد ورید شبکیه پیشگیری می‌کند.

خبرگزاری ایسنا

محققان کشور با حمایت ستاد علوم شناختی مطالعاتی را در زمینه تشخیص حملات ناشی از صرع اجرایی کردند و نتایج یافته‌های آنها نشان داد اختلال در توجه، تمرکز و حافظه کوتاه مدت در گروه بیماران تشنجی سایکوژنیک بیشتر از بیماران مبتلا به صرع است.

وب‌گاه مشرق نیوز

بررسی مولکول های حامل مس در جریان خون، منجر به روش تشخیص و درمان بیماری آلزایمر می شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

مطالعات جدید نشان می‌دهد که مولکول‌های حامل مس در جریان خون می‌تواند احتمال ابتلا به آلزایمر را پیش بینی کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد مصرف بیش از حد شکر باعث اختلال در عملکرد برخی نورون های کلیدی و حساس مغزی شده و همین مساله به تشدید روند چاقی کمک می کند.

خبرگزاری ایسنا

محققان دانشگاه "رایس" موفق به توسعه یک ایمپلنت شدند که برای درمان اختلالات، نورون‌ها را تحریک کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: یک متخصص گوش و حلق و بینی با بیان این‌که در جریان همه‌گیری کرونا مشاهده کردیم که سرگیجه در بین بیماران زیاد است، گفت: برخی ویروس‌ها در التهاب عصب مربوط به تعادل دخالت دارند.

خبرگزاری تسنیم

یک متخصص گوش و حلق و بینی با بیان این‌که در جریان همه‌گیری کرونا شاهد افزایش سرگیجه در بین بیماران هستیم، گفت: سرگیجه‌های ناشی از کرونا با شدت و حدت بیشتری بروز می‌یابند، این سرگیجه‌ها، دورانی است و تب و حالت تهوع و عدم تعادل را نیز به همراه دارد.

وب‌گاه عصر ایران

شفاف سازی این موضوع ممکن است به درک عمیق‌تری از چگونگی شکل گیری، بازیابی و تثبیت خاطرات منجر شود

خبرگزاری ایسنا

دانشمندان "دانشگاه تسوکوبا"(University of Tsukuba) و "دانشگاه توکیو"(University of Tokyo) در مطالعه اخیرشان گروه خاصی از نورون‌ها را شناسایی کرده‌اند که برای تثبیت حافظه در هنگام "خواب همراه با حرکات سریع چشم" لازم هستند.