یک‌شنبه 15 مهر 1403

نورون

نورون

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، یک ضرب المثل قدیمی هست که می‌گوید "مصرف یک سیب در روز شما را از پزشک بی نیاز می‌کند". اما چه چیزی باعث می‌شود این میوه تا این حد مفید و به عبارتی معجزه آسا باشد. سیب به تازگی برای اولین بار از طرف جمعی از متخصصان متبحر تغذیه جز 10 مواد غذایی برتر رده بندی شد. سیب سرشار از آنتی اکسیدان‌های مهم، فلاونید‌ها و فیبر غذایی است. آنتی اکسیدان‌ها در سیب...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: گوگل در پروژه جدیدی موفق شده تا بزرگترین نقشه از اتصالات موجود در مغز را تهیه کند.

خبرگزاری ایسنا

گوگل در پروژه جدیدی موفق شده تا بزرگترین نقشه از اتصالات موجود در مغز را تهیه کند.

خبرگزاری ایسنا

پژوهشگران "دانشگاه دوک" آمریکا در مطالعه اخیرشان موفق به شناسایی عملکرد جدید ژن "هانتینگتین"(huntingtin) که جهش آن زمینه ساز اختلال پیشرونده عصبی موسوم به بیماری "هانتینگتون" است، شده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مصرف ماهی‌های چرب، شکلات تلخ، تخم مرغ، گردو و نوشیدن چای به افزایش تمرکز و انرژی ذهنی کمک می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اختلال در مغز همیشه نگران‌کننده است، حالا اگر این اختلال به گونه‌ای باشد که فرد دچار تشنج‌های بسیار و از دست دادن هوشیاری باشد، این‌ها بخشی از علائم بیماری صرع است، حال محققان در داخل کشور به دنبال ارائه راهکارهای نوین برای این بیماران هستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: توانایی‌های بالقوه نوزاد بیش از آن چیزی است که تصور می‌شود به همین دلیل است که روانشناسان معتقدند دو سال ابتدای زندگی هر انسانی طلایی‌ترین زمان برای شکل‌گیری شخصیت افراد است که در آینده در پست‌های مختلف ایفای نقش خواهد کرد و بر این اساس به نقش والدین در این زمینه تاکید دارند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - توانایی‌های بالقوه نوزاد بیش از آن چیزی است که تصور می‌شود به همین دلیل است که روانشناسان معتقدند دو سال ابتدای زندگی هر انسانی طلایی‌ترین زمان برای شکل‌گیری شخصیت افراد است که در آینده در پست‌های مختلف ایفای نقش خواهد کرد و بر این اساس به نقش والدین در این زمینه تاکید دارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

محققان موسسات در آلمان و یونان مکانیسمی را در سلول‌های قشر بیرونی مغز کشف کردند که یک سیگنال خاص دسته‌بندی شده را به تنهایی تولید می‌کند و می‌تواند روش دیگری برای انجام عملکردهای منطقی نورون‌های فردی ارائه دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: بررسی تاریخچه‌ی تکاملی انسان و فعالیت مغز او هنگام انجام فعالیت‌های هوازی مورد نیاز برای جستجوی غذا، نشان می‌دهد که فعالیت جسمی برای سلامت مغز مهم است.

وب‌گاه عصر ایران

زن ها، "فرایند محور" هستند و مردها "نتیجه گرا". بنابراین وقتی یک زن می خواهد موضوعی را به فردی دیگر بگوید، دوست دارد آن را از اول تا انتها با ذکر جزئیات بیان کند.

وب‌گاه عصر ایران

حرف زدن برای خانم ها نوعی "لذت" است که بر اثر ترشح هورمون "دوپامین" به آنها دست می دهد ولی مردها به لحاظ هورمونی، کم حرفی و تنهایی را ترجیح می دهند.

وب‌گاه عصر ایران

وب‌گاه عصر ایران