یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

نکات مهم برای رانندگی در روزهای برفی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
نکات مهم برای رانندگی در روزهای برفی

معاون عملیات پلیس راهور تهران گفت: رانندگان در روز‌های برفی و بارانی با چراغ روشن تردد کنند تا دیده شوند.

سرهنگ محمد رازقی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص رانندگی در روزهای برفی اظهار کرد: رانندگی در زمان و روزهای برفی شرایطی خاص دارد و رانندگان باید مواردی خاص را رعایت کنند تا ایمن به مقصد و محل کار خود برسند.

وی افزود: اولین موضوع در این شرایط به خود وسیله نقلیه باز میگردد که حتما رانندگان نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند وسیستم های وسیله نقلیه کارآمد و بروز باشد.

سرهنگ رازقی بیان کرد : باک وسیله نقلیه می بایست پر باشد واین کار بخاطر اطمینان از این است که در این شرایط در راه نمانند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: رانندگان می بایست همواره زنجیر چرخ همراه داشته باشند تا در راه نمانند واین موضوع بسیار مهم است تا شاهد روانی ترافیک باشیم.

وی گفت: رانندگان در این شرایط با سرعت مطمئنه و فاصله مناسب طولی می بایست حرکت نمایند و این نکته بسیار مهم است چراکه خیلی از تصادفات ما در شهر ها در این شرایط برفی بدلیل این است که سرعت ها مطمئنه نیست و فاصله طولی با خودروی جلویی کمتر است.

سرهنگ رازقی افزود : دید رانندگان در این موقع کم است و راننده نمی تواند مقابل خود را درست ببیند و اگر در این شرایط سرعت مطمئنه هم نداشته باشد قطعا تصادف روی می دهد.

سرهنگ رازقی گفت: رانندگان در روزهای برفی و بارانی با چراغ روشن تردد کنند تا دیده شوند و همچنین بخاری و رادیاتور خودرو را بررسی نموده و سیستم های ایمنی خودرو می بایست سالم باشد تا راننده در راه نماند و از گاز و ترمز ناگهانی پرهیز شود چراکه این اقدام باعث انحراف وسیله نقلیه و واژگونی آن می شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بیان کرد: رانندگانی که در این شرایط رانندگی میکنند حتما به نکاتی که اشاره شد توجه داشته باشند و حتما این موارد را رعایت کنند تا شاهد حوادث در سطح معابر نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی