سه‌شنبه 17 مهر 1403

نگارش برنامه هفتم توسعه باید دقیق و متناسب با نیازهای اصلی کشور و مردم باشد / آمادگی مجلس برای بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
نگارش برنامه هفتم توسعه باید دقیق و متناسب با نیازهای اصلی کشور و مردم باشد / آمادگی مجلس برای بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه

سلیمی با تأکید بر اینکه نگارش برنامه هفتم توسعه باید دقیق و متناسب با نیازهای اصلی کشور و مردم باشد، گفت: در عین حالی که باید آرمان‌گرا باشد باید منطبق با واقعیت‌ها باشد و طبق شناخت درست و صحیح از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها تهیه شود و البته آرمان‌گرایی لازمه برنامه است چراکه پویایی دولت در گرو آرمان‌گرایی برنامه است که باید به آن توجه ویژه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص برنامه هفتم توسعه گفت: برنامه هفتم توسعه ریل‌گذاری حرکت کشور در یک دوره و بازه پنج‌ساله است و با برنامه، مشخص می‌شود که دولت‌ها در حرکت به سمت اهداف و آرمان‌ها موفق بوده یا نبوده‌اند.

سلیمی بابیان اینکه متأسفانه در یک دوره‌ای عده‌ای اعتقادی به برنامه نداشتند و مدعی بودند که کشور به شکل روزمره اداره می‌شود، گفت: روزمرگی بودن و اعتقاد نداشت به برنامه‌ای حرکت کردن آفت حرکت کشور به سمت اهداف و پویایی دولت و سایر قوا است.

وی با تأکید بر اینکه نگارش برنامه هفتم توسعه باید دقیق و متناسب با نیازهای اصلی کشور و مردم باشد، افزود: درعین‌حالی که باید آرمان‌گرا باشد باید منطبق با واقعیت‌ها باشد و طبق شناخت درست و صحیح از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها تهیه شود و البته آرمان‌گرایی لازمه برنامه است چراکه پویایی دولت در گرو آرمان‌گرایی برنامه است که باید به آن توجه ویژه شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس تأکید کرد: آرمان‌گرایی در برنامه، جهش درحرکت دولت و سایر دستگاه‌ها ایجاد می‌کند و امروز در تهیه برنامه هفتم نیاز به تسریع داریم و دولت باید در سریع‌ترین فرصت برنامه را به مجلس ارسال کند و مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که به‌محض ارسال لایحه برنامه آن را در دستور کار خود بگذارد.

وی با اشاره به اینکه انضباط و جامع‌نگری در برنامه هفتم توسعه یک ضرورت مهم است، گفت: قطعاً دولت سیزدهم به آن توجه ویژه دارد و حلقه‌های به‌هم‌پیوسته باید به نحوی چینش شود که یک نوع نگاه جامع به حل مسائل کشور خروجی آن باشد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس ادامه داد: برنامه هفتم توسعه باید قابلیت اجرا داشته باشد و بیان آمال و آروزها در برنامه یک آفت بزرگ است چراکه دست یافتنی نیستند و باید از آن پرهیز شود و بند بند برنامه باید به گونه ای تنظیم شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی لازم برای شروع کار برنامه هفتم توسعه دارد و عزم مجلس در این راستا استوار است که در کنار دولت بتواند برنامه هفتم را متناسب با نیازهای کشور تهیه و تدوین کند و می طلبد دولت سیزدهم در سریعترین فرصت لایحه برنامه هفتم را به مجلس ارسال کند.

انتهای پیام /