یک‌شنبه 1 مهر 1403

نگاهی به زندگی شهید سردار احمد کاظمی در شبکه قرآن

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
نگاهی به زندگی شهید سردار احمد کاظمی در شبکه قرآن

مستند «سرباز 46 ساله» از روز یکشنبه تا سه شنبه (1 تا 3 مهر) و روز جمعه 6 مهر ساعت 19:30 از شبکه قرآن ومعارف سیما پخش می‌شود.

سردار سرلشکر پاسدار شهید احمد کاظمی در سال 1338 در نجف آباد اصفهان دیده به جهان گشود و همچون سایر جوانان، سرگرم تحصیل شد و با پیدایش جرقه‌های انقلاب اسلامی دوشادوش ملت به مبارزه علیه رژیم ستم شاهی پرداخت.

سردار کاظمی سپس از بدو جنگ رژیم بعث عراق علیه ایران در سمت‌هایی، چون فرماندهی جبهه فیاضیه آبادان به مدت دو سال، فرماندهی لشکر 8 نجف به مدت شش سال، فرماندهی لشکر 14 امام حسین (ع) به مدت یک سال، فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) به مدت هفت سال، فرماندهی نیروی هوایی سپاه به مدت 5 سال، مشغول به فعالیت و خدمت بود.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی جزو اولین کسانی بود که به سپاه پاسداران پیوسته و از فرماندهان شجاع، پر انرژی، مدیر و خلاق بود و به همین دلیل حکم مسئولیت‌های زیادی را از دست مبارک مقام معظم رهبری دریافت کرد.

سردار کاظمی در تاریخ 19 دی سال 1384 در سانحه هوایی سقوط هواپیمای داسو فالکون 20 در نزدیکی ارومیه به شهادت رسید. به گفته سردار «یحیی رحیم صفوی» فرمانده وقت سپاه پاسداران، علت سقوط هواپیما، از کار افتادن دو موتور آن اعلام شد.

بنا به وصیت شهید کاظمی، پیکر مطهرش در جوار شهیدان «حسین خرازی» و «رضا حبیب‌اللهی» در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد و سنگ بنای یادبودی از وی در قطعه 29 بهشت زهرای تهران نیز نصب شد.