چهارشنبه 18 مهر 1403

نگاهی به یک هفته فعالیتهای ورزشی در خراسان رضوی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نگاهی به یک هفته فعالیتهای ورزشی در خراسان رضوی

مشهد - ایرنا - با بهبود وضعیت برخی شهرها در مقابله با کرونا و آغاز تدریجی ورزشهای مختلف انفرادی با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا مسابقات مختلف ورزشی از جمله دوچرخه سواری، اسنوکر و بولینگ و تنیس در خراسان رضوی برگزار شد.

دبیر هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی در خصوص برگزاری مسابقات این رشته که روز شانزدهم خرداد ماه در سبزوار برگزار شد گفت: این مسابقات در رشته تایم تریل انفرادی یادبود مدافعان سلامت و زنده یاد بابا ناصری قهرمان دوچرخه سواری این استان با حضور 70دوچرخه سوار در چهار رده سنی پیشکسوتان، بزرگسالان، جوانان و نوجوانان برگزار شد.

مجید روحپرور افزود: در این مسابقات دوچرخه‌سوارانی از شهرهای مشهد، نیشابور، قوچان، طرقبه، شاندیز، سبزوار و همچنین شهرهای اسفراین و بجنورد از استان خراسان شمالی شرکت و در مسیر رفت و برگشت بلوار ابریشم سبزوار با هم رقابت کردند.

برگزاری مسابقات اسنوکر و بولینگ

رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی هم گفت: مسابقات اسنوکر قهرمانی استان از بیست و هفتم خرداد آغاز شد و تا یکم تیر ماه ادامه دارد. مسابقات بولینگ قهرمانی استان هم از بیست و نهم خرداد ماه به مدت دو روز برگزار شد.

حجت الاسلام احمد سلطانی افزود: در مسابقات اسنوکر 130 نفر و در مسابقات بولینگ 30 ورزشکار با هم رقابت کردند.

وی ادامه داد: مسابقات ناین بال قهرمانی استان هم از دوم تا چهارم تیر ماه آتی برگزار خواهد شد.

برگزاری مسابقات تنیس

رییس هیات تنیس خراسان رضوی هم گفت: مسابقات هفتگی "جام آدینه" هیات تنیس از 16 خرداد ماه و بدون حضور تماشاگر و با رعایت دستورالعملهای بهداشتی مقابله باکرونا آغاز و تا کنون سه هفته آن برگزار شده است. این مسابقات تا پایان سال جمعه هر هفته برگزار خواهد شد.

محمد رضا تدین افزود: این مسابقات به صورت آزاد و محاسبه رنکینگ در هیات تنیس استان برگزار می شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون 200 هزار و 262 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان 9 هزار و 392 تن را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون 159 هزار و 192 نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان هشت میلیون و 609 هزار و 833 نفر را بیمار کرده و جان 456 هزار و 968 تن را در 212 کشور گرفته است. چهار میلیون و 560 هزار و 73 نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان تاکنون درمان شده‌اند. در این میان آمریکا با دو میلیون و 263 هزار و 982 بیمار کرونا و 120 هزار و 688 قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشوهای برزیل، روسیه، هند و انگلستان قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*