شنبه 21 مهر 1403

نگاه فضایی به جام جهانی 2022 قطر + عکس

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
نگاه فضایی به جام جهانی 2022 قطر + عکس

خلیفه‌ست در مدار 381 مایلی (613 کیلومتری) از سطح زمین قرار دارد و به ورزشگاه شهر آموزش که جام جهانی فوتبال 2022 در آن در حال برگزاری است، نگاه می‌کند.

ماهواره خلیفه‌ست (Khalifasat) امارات تصویر زیبایی از ورزشگاه شهر آموزش قطر ثبت کرده است.

ماهواره خلیفه‌ست امارات متحده عربی متعلق به مرکز فضایی محمد بن راشد (MBR) در روز ششم دسامبر سال 2022 یک عکس مداری گیج کننده از ورزشگاه «شهر آموزش» قطر ثبت کرد و این زمانی بود که مراکش با پیروزی پیروزمندانه در ضربات پنالتی اسپانیا را حیرت زده کرده و به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی رسیده بود.

خلیفه‌ست در مدار 381 مایلی (613 کیلومتری) از سطح زمین قرار دارد و به ورزشگاه شهر آموزش که جام جهانی فوتبال 2022 در آن در حال برگزاری است، نگاه می‌کند. مرکز فضایی محمد بن راشد این تصویر را همراه با پیامی برای تیم مراکش در روز هفتم دسامبر در توییتر منتشر کرد. در توییت این مرکز فضایی آمده است: این که توسط خلیفه‌ست ثبت شده، استادیوم شهر آموزش را به تصویر می‌کشد که شاهد پیروزی مراکش و صعود آن به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال قطر 2022 بوده است. به تیم مراکش برای این دستاورد تاریخی تبریک می‌گوییم.

خلیفه‌ست که با نام DubaiSat-3 نیز شناخته می‌شود، اولین ماهواره ساخته شده توسط امارات متحده عربی است. این ماهواره تصاویری با وضوح بالا از زمین از مدار خورشیدهمگام ارائه می‌دهد تا در برنامه‌ریزی شهری، نظارت بر محیط زیست و کمک به واکنش در برابر بلایای طبیعی مورد استفاده قرار بگیرند.

خلیفه‌ست در ماه اکتبر سال 2018 بر فراز یک موشک ژاپنی H-IIA از مرکز فضایی تانگاشیما این کشور که توسط آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) اداره می‌شود به فضا پرتاب شد. این سومین فضاپیمایی است که توسط آژانس فضایی امارات مدیریت می‌شود.

منبع: ایسنا هم اکنون دیگران می خوانند 26 آذر 1401 - 13:53

بیشتر بخوانید

نگاه فضایی به جام جهانی 2022 قطر + عکس 2
نگاه فضایی به جام جهانی 2022 قطر + عکس 3
نگاه فضایی به جام جهانی 2022 قطر + عکس 4