یک‌شنبه 15 مهر 1403

نیروهای مسلح سرمایه‌های ارزشمند نظام هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نیروهای مسلح سرمایه‌های ارزشمند نظام هستند

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان زنجان با تاکید بر جایگاه حساس و خطیر نیروهای مسلح گفت: این نیروها همواره مأموریت‌ها و مسئولیت‌های زیادی دارند و از سرمایه‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز دوشنبه در آیین تودیع ومعارفه رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان هدف از تشکیل این سازمان قضایی را رسیدگی به جرایم نیروهای مسلح عنوان کرد و افزود: در قانون اساسی نیز به اهمیت و جایگاه این سازمان اشاره شده است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ صلابت و اقتدار نیروهای مسلح یادآورشد: ما در مقام رسیدگی به جامعه هدف این نیرو لازم است یک سری امور را رعایت کنیم از جمله این موارد توجه به مقوله پیشگیری و صیانت از سرمایه های سنگین نظام مقدس جمهوری اسلامی است. رییس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه تصور یک حکومت منهای نیروهای مسلح باور درستی نیست، افزود: حرکت در مسیر و هدف جامعه بدون حضور و نقش نیروهای مسلح شدنی نیست و لازم است مقوله پیشگیری و صیانت از جایگاه ارزشمند نیروهای مسلح را مورد توجه قرار دهیم. صادقی نیارکی بابیان اینکه در جامعه هدف باید حس امنیت و آرامش را ایجاد کنیم، اظهار داشت: در مسئله کرونا نقش و کمک رسانی نیروهای مسلح ارزشمند بوده و این نیروها جانانه در کف خیابان ها انجام وظیفه می کنند بنابراین نیروهای مسلح برای انجام وظایف نیازمند امنیت و آرامش درون سازمانی و بیرون سازمانی است. رییس کل دادگستری استان زنجان با تأکید بر اینکه اگر توانستیم اقتدار و صلابت نیروهای مسلح را صیانت کنیم موفق عمل کرده ایم تصریح کرد: به هر حال تحقق این امر یک ضرورت است. صادقی نیارکی با بیان اینکه در کنار برگزاری دوره های آموزشی نیروهای مسلح نیازمند تعامل و همکاری در انجام وظایف هستیم گفت: نباید جزیره ای عمل کنیم، حضور مستمر و پررنگ میان نیروهای مسلح باید دستور کار مسئوولان قرار گیرد. در پایان این مراسم حسین غفرانیا به عنوان رییس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان معرفی و از خدمات محمد حنیفه نظری رییس قبلی این سازمان قدردانی شد.

*س_برچسب‌ها_س*