جمعه 31 فروردین 1403

نیروگاه بوشهر

نیروگاه بوشهر

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه بوشهر 1020 مگاوات به طور پیوسته در ساعت برق تولید می‌کند و به سمت 20 هزار مگاوات تولید برق در حال حرکت هستیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دستاورد تکمیلی ما آن است که توانستیم از فسفات هم کیک زرد تولید کنیم که اضافه می شود به منابع پرتو زا اورانیوم

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: جانمایی نیروگاه‌های اتمی جدید در 5 استان ساحلی خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و در شمال نیز استان گلستان، انجام شده است.

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان انرژی اتمی از جانمایی نیروگاه‌های اتمی جدید در 5 استان ساحلی کشور خبر داد و گفت: ظرفیت تولید کیک زرد نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس اتحادیه انجمن انرژی کشور گفت: در ایران حدود 92 درصد کل برق کشور به گاز وابسته است.

وب‌گاه عصر ایران

آیت الله هاشمی رفسنجانی در فیلمی گفته بود روسها در مقاطعی در پروژه‌های مشترک با ایران تأخیر می‌انداختند و امتیازاتی می‌گرفتند. یکبار بهانه کردند، پسماندهای سوخت، باید به روسیه برگردد. دوباره گفتند: این مواد باید بازسازی شود... همیشه بهانه ای داشتند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نشست تیرماه سال 1402 مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی با حضور جمعی از دانشگاهیان دانشگاه‌های مختلف کشور ازجمله تهران، امیرکبیر، علم و صنعت، الزهرا، سمنان، کرمان، خوارزمی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، رازی و علوم و تحقیقات به صورت حضوری و مجازی برگزار شد. در این جلسه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر (ع) و شهید مصطفی چمران، با بررسی اهم اخبار...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست تیرماه سال 1402 مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی با حضور جمعی از دانشگاهیان دانشگاه‌های مختلف کشور ازجمله تهران، امیرکبیر، علم و صنعت، الزهرا، سمنان، کرمان، خوارزمی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، رازی و علوم و تحقیقات به صورت حضوری و مجازی برگزار شد. در این جلسه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر (ع) و شهید مصطفی چمران، با بررسی اهم...

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها گفت: فعالیت نیروگاه بوشهر، سبب صرفه جویی در مصرف بالغ بر 90 میلیون بشکه نفت طی 11 سال شده است، یعنی اگر به جای آن، نیروگاه فسیلی داشتیم، معادل 90 میلیون بشکه نفت را باید مصرف می‌کردیم.

خبرگزاری دانشجو

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کمال کاویانی؛ تاریخ 21 ساله دیپلماسی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران حکایت از فراز و نشیب‌های متنوعی دارد. اگر واکنش ایران در این مدت همسو و متناسب با تبلیغات و اهداف دشمن می‌بود، عملاً همان هدفی را دنبال می‌کرد که آمریکا از طریق دیپلماسی فشار به آن می‌رسید؛ لذا مقام معظم رهبری مدظله العالی تاکتیک «نرمش قهرمانانه» را برای مقابله با سیاست نوین آمریکا و امنیتی‌سازی...

وب‌گاه عرشه آنلاین

سازمان انرژی اتمی، فعال بودن دوربین نظارتی برای ثبت و ضبط فعالیت‌ها و در راستای توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مرکز غنی‌سازی شهید احمدی روشن (نطنز) را رد کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

علی اکبر صالحی گفت: خارجی‌ها می‌گفتند ایران بلوف می‌زند. اما وقتی تولید سوخت 20 درصد در کمتر از 2 سال با همت جوانان غیور سازمان انرژی اتمی محقق شد، حیرت‌زده شدند که ایران چگونه موفق به تولید شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها از توافق داوطلبانه ایران با آژانس برای فعال‌سازی و نصب مجدد 10 دوربین در «تاسیسات اصفهان» خبر داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

صالحی گفت: در برجام در ظاهر محدودیتی را پذیرفتیم، اما چیزی از بُعد فنی از دست ندادیم. اما با قانون مجلس که رهبر انقلاب نیز به آن اشاره داشت، بلافاصله تولید سوخت 20 درصد را آغاز کردیم به طوری که در قانون مجلس گفته بود 120 کیلو سوخت 20 درصد در یک سال تولید شود، اما در نزدیک به یک سال، حدود 400 کیلو سوخت تولید شد.