یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

هایکو ماس

هایکو ماس

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دیپلمات‌های اروپایی معتقدند اروپا باید خود را برای پیروزی احتمالی رییس‌جمهور سابق آمریکا و خروج واشنگتن از ناتو آماده کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اعتصاب‌های گسترده در آلمان از سوی راهبران قطار، کارکنان امنیتی فرودگاه و کارکنان شرکت هوایی لوفت‌هانزا باعث اختلال شدید در سفر‌ها شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» درباره ناتو را برای ائتلاف‌های تحت امر آمریکا مخرب دانست و گفت که جایگاه آمریکا نزد تمام متحدانش در خطر است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس جمهور سابق آمریکا گفت در صورتی که رئیس جمهور شود روسیه را تشویق می‌کند به اعضای ناتویی که هزینه پرداخت نمی‌کنند حمله کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

گاردین معتقد است احتمال رویارویی ایران و آمریکا و بروز جنگ منطقه‌ای نسبت به گذشته افزایش چشمگیری یافته و آنچه در کانون خطر قرار دارد، تصادم این دو بازیگر در دریای سرخ و باب‌المندب است. ایران در برابر فشارهای غرب نه تنها حمایت خود را از ارتش یمن نکاسته، بلکه اخیرا کشتی جنگی را در حمایت از یمن به منطقه فرستاده است. اما در این میان اهمیت ایمنی کشتیرانی در دریای سرخ برای اقتصاد جهانی، غرب...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رحمن قهرمانپور کارشناس مسائل بین‌الملل در توییتی نوشت: اظهارات وزیر خارجه ایران ظاهرا به آن معناست که امکان رسیدن به توافقی فراتر از توافق نانوشته و موقت فراهم است. این یعنی نوعی بازگشت به برجام از نظر ایران. اگر چنین باشد سیاست بهتری است زیرا توافق نانوشته موقت و شفاهی به نفع ایران نیست. اما سوال این است که آیا این توافقی که اسم سند سپتامبر روی آن گذاشته شده است همان توافق جامع‌تر...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آراییک هاراتونیان رییس جمهوری سابق قره باغ هفته گذشته در حالی از سمت خود استعفا کرد که جمهوری تحت مدیریت او تاکنون از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه طی سخنانی خواستار اصلاحات اساسی در نهادهای بین المللی و تاثیرگذاری بیشتر این نهادها شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

فردا همه آماده بودند، ولی آلمانی‌ها نیامدند. شریف‌امامی گفت تلفن کنید هتل هیلتون ببینید کارشناسان کجا هستند. هتل گفت دیشب آلمان‌ها لوازم خود را جمع کردند، حساب هتل را دادند و رفتند. به هر صورت قرارداد امضا نشد. بعد فهمیدیم که از دفتر رئیس‌جمهور آلمان به آنها تلفنی دستور داده‌اند که قرارداد را امضا نکنید و چندی بعد معلوم شد که رئیس‌جمهور آمریکا به رئیس‌جمهور آلمان گفته که کارشناسان شما...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حسین امیرعبداللهیان در صفحه توییتر خود نوشت: «امروز آقای اسدالله اسدی پس از چندین سال اسارت و بازداشت غیرقانونی یک دیپلمات در بلژیک و آلمان به وزارت خارجه بازگشتند و مورد استقبال همکاران و دوستان قرار گرفتند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نماینده ایران از وضعیت ضعیف ایمنی و امنیت نیروگاه هسته‌ای امارات که تهدیدی جدی برای محیط زیست و ثبات منطقه است، ابراز نگرانی کرد و مداخله امارات در امور کشورهای همسایه، حمله نظامی به فقیرترین کشور منطقه و مناقشات ارضی واهی و ساختگی علیه دیگر کشورهای منطقه را نمونه‌هایی از خطر و تهدیدهای واقعی در منطقه برشمرد که نیازمند رسیدگی است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«الی کوهن»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، سرزمین‌های اشغالی را به مقصد آذربایجان ترک کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه وطن امروز با اشاره به انتشار خبر تعطیلی اینستکس از سوی اروپاییان نوشت: در بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه و آلمان درباره انحلال «اینستکس» سازوکار مالی تجارت با ایران (INSTEX) آمده است 10 سهامدار اینستکس (بلژیک، آلمان، فنلاند، دانمارک، فرانسه، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد و انگلیس) تصمیم به انحلال آن گرفته‌اند. در این بیانیه که وزارت امور خارجه انگلیس...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پنجم اسفند سالگرد دو اتفاق مهم در تاریخ سیاسی ایران است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای با «غیرقابل قبول» خواندن حکم اعدام یک شهروند دو تابعیتی ایرانی - آلمانی، از ایران خواست از این حکم اجتناب کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر امور خارجه آلمان اذعان کرد که اظهارات جنجالی ماه گذشته‌اش در شورای اروپا دال بر اینکه اتحادیه اروپا با روسیه در جنگ است، اشتباه بوده است.