پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

هر آنچه که باید درباره برند HPE بدانید

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
هر آنچه که باید درباره برند HPE بدانید

اگر قصد خرید محصولات hp را دارید بد نیست کمی در رابطه با این برند بدانید، کمپانی HP یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید و عرضه تجهیزات شبکه و سرور بوده و به دلیل کیفیت، کارایی، انعطاف‌پذیری و چابکی محصولاتش طرفداران زیادی در ایران به خود جذب کرده است. این شرکت یک کمپانی چند ملیتی در آمریکا است در زمینه فناوری اطلاعت فعالیت دارد. در این مقاله قصد داریم هر آنچه که باید درباره برند HP بدانید را با شما درمیان بگذاریم.

Hewlett-Packard یا همان HP در دره سیلیکون در ایالت کالیفرنیای آمریکا است. این کمپانی به طور کلی در حوزه IT فعالیت دارد و سهم بزرگی از این بازار را به خود اختصاص داده است. محصولات این کمپانی قابلیت اطمینان بالا و قیمت مناسبی نسبت به این کیفیت دارند. محصولات برند HP تنوع بسیار بالایی دارند؛ بنابراین برای مدیریت و رشد بهتر در زمینه فناوری‌های بروز فعالیت خود را به دو دسته تقسیم بندی کرد.

شرکت اچ پی محصولات کامپیوتری و تجهیزات و لوازم جانبی کامپیوتری را با نام تجاری HP و محصولات خود در حوزه سرور و تجهیزات شبکه را با نام تجاری HPE روانه بازار جهانی می‌کند. سرور‌های این کمپانی در ایران و جهان مشتریان بسیاری کسب کرده و در بازار جهانی رتبه اول فروش را به خود اختصاص داده است.

تاریخچه ای کوتاه از HP

عنوان HP از نام بنیان‌گذاران این کمپانی با نام‌هایBill Hewlett و Dave Packard گرفته شده است که با جداسازی بخش محصولات اداری آن نام تجاری HPE مخفف شده Hewlett Packard Enterprise متولد شد. شرکت اچ پی با هدف تولید نوعی نوسان ساز صوتی در سال 1939 تاسیس و اولین محصولات خود را به شرکت والت دیزنی فروخت.

در سال 1966 اچ پی با تولید اولین کامپیوتر خود با نام HP 2116 وارد بازار کرد و قدمی بزرگ در پیشرفت این حوزه برداشت. این کامپیوتر شباهتی به کامپیوتر‌های امروزی نداشت و کاربرد آن اندازه گیری و تست تجهیزات خط تولید بود. پس از سه سال این کمپانی شروع تولید کامپیوترهای پیشرفته‌تری کرد و اولین کامپیوتر نسبتا پیشرفته خود را با نام HP-35 روانه بازار کرد. این کامپیوتر نوعی ماشین حساب دستی بود.

اچ پی در یک دهه بعدی حیات خود بسیار رشد کرد و به تولید و شروع به توسعه کامپیوترهای علمی و شخصی کرد. این کمپانی پس از قدرت گرفتن در این حوزه در سال 2002 سهام شرکت Compaq را خریداری نمود. سرانجام در یکم نوامبر سال 2015 این کمپانی تصمیم به ایجاد تحولی بزرگ در سیاست‌های خود گرفته و با اضافه کردن کلمه Enterprise به معنی تجاری به نام برند خود، محصولات اداری و سازمانی خود را با نام تجاری HPE ثبت کرد.

محصولات HP

کمپانی HP محصولات بسیار متنوعی تولید و عرضه می‌کند. در ادامه مطلب محصولات این کمپانی را در دو گروه بندی HP و HPE معرفی می‌کنیم.

محصولات اچ پی با نام تجاری HP

این کمپانی محصولات علمی، شخصی و گیمینگ خود را با برند HP تولید و عرضه می‌کند. برند اچ پی یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین برنده‌های لپ‌تاپ در ایران است. لپ‌تاپ‌های اچ پی با کیفیتی فوق‌العاده و طول عمر عالی از پرفروش‌ترین برند‌های در ایران به شمار می‌رود، به طوری که حتی لپ‌تاپ‌های شخصی و ورک استیشن hp این کمپانی دارای بازار فروش خوبی در کشورمان هستند.

محصولات دیگر شرکت HP که کیفیت، کارایی و قدرت آن‌ها در میان کاربران ایرانی زبان زد است، کامپیوترهای اچ پی هستند. این برند کامپیوترهای خود را در قالب‌های ALL In One و کیس‌های رومیزی معمولی و ورک‌استیشن توسعه می‌دهد. همچنین لوازم جانبی کامپیوتر نیز از جمله محصولات پرطرفدار و لاکچری این شرکت هستند. از لوازم جانبی تولیدی اچ پی می‌توان به چاپگر، اسکنر، موس، کیبرد، هدفون و اسپیکر اشاره کرد.

محصولات اچ پی با نام تجاری HPE

کمپانی HP در سال 2015 محصولات تجهیز شبکه خود را در بخش مجزایی قرار داده و نام تجاری HPE را بر آن نهاد. این کار به شرکت اچ پی امکان رشد بیشتری در حوزه شبکه داد به طوریکه در سال‌های اخیر بخش بزرگی از بازار تجهیزات شبکه را تصاحب نموده است. از اصلی‌ترین محصولات این برند در حوزه شبکه سرور‌های HPE هستند که در رقابت با برندهای بزرگ دیگر در این زمینه جایگاه قابل قبولی کسب کرده است. سرور‌های اچ پی بسیار کارا، قدرتمند، انعطاف‌پذیر و چابک عمل می‌کنند. یکی از بهترین سرورهای موجود در ایران را می توان سرور hp dl380 g10 نام برد که می تواند نیاز هر نوع کسب وکاری را برطرف سازد.

از دیگر محصولات این کمپانی می‌توان به باتری سرور اچ پی اشاره کرد که یک طراحی خلاقانه و پیشرفته و انحصاری از این برند است. سرورهای HPE سازگاری بالایی با محصولات شبکه شرکت‌های دیگر دارند و در مقایسه با سرورهای تولید کنندگان دیگر توان فعالیت مستمر بیشتر از خود نشان می‌دهد. از ویژگی‌های منحصر به فرد محصولات HPE طول عمر بالای آنها بوده که باعث کاهش هزینه‌های راه‌اندازی شبکه می‌شود.

رم سرور، هارد سرور، روتر، سوئیچ، اکسس پوینت، کنترل کننده و دیگر تجهیزات سیمی و بیسیم کمپانی اچ پی به صورت کاملا سازگارپذیر تولید و با نام تجاری HPE عرضه می‌شوند. این تجهیزات نیز مانند سرورهای این برند سازگاری بالایی به محصولات دیگر کمپانی های فعال در زمینه تولید تجهیزات شبکه دارند. اگر قصد راه‌اندازی اتوماسیون برای کسب و کار یا سازمان خود دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما محصولات HPE را در سایت تجهیز شبکه فیدار بازدید و بررسی کنید.

نحوه خرید محصولات و سرور HP

اگر قصد خرید محصولات اصل با نام‌های تجاری HP و HPE دارید، پیشنهاد ما به شما مراجعه با وبسایت فیدار است. برند تجهیز شبکه به شرکت مبناسازان مرند تعلق دارد. این شرکت در زمینه تعمیرات، خدمات و فروش سرور و تجهیزات شبکه فعالیت دارد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره در زمینه انتخاب و خرید سرور hp و تجهیزات شبکه و ذخیره سازی می‌توانید با شماره تماس مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

جمع‌بندی

کمپانی HP به عنوان یکی از پرچمداران تولید تجهیزات کامپیوتری و شبکه شناخته شده است. محصولات این برند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و طرفداران زیادی در ایران دارند. اچ پی محصولات خود را به دو گروه تقسیم کرده است. دسته اول تجهیزات کامپیوتری بوده و با نام تجاری HP عرضه می‌شوند و دسته دوم تجهیزات اداری و شبکه است که نام تجاری HPE را به خود اختصاص داده‌اند. شرکت فیدار تجهیزات HPE را با قیمتی اقتصادی و ضمانت اصالت در اختیار هم وطنان عزیز می‌گذارد.