شنبه 1 اردیبهشت 1403

هزار بسته معیشتی و 500 تبلت بین نیازمندان استان کرمانشاه توزیع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هزار بسته معیشتی و 500 تبلت بین نیازمندان استان کرمانشاه توزیع شد

کرمانشاه - ایرنا - هزار بسته معیشتی و 500 تبلت دانش‌آموزی روز یکشنبه در مراسمی با همت بنیاد مستضعفان، استانداری و کمیته امداد استان کرمانشاه میان نیازمندان استان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز یکشنبه مراسم نمادین توزیع کمک‌های مومنانه در محوطه استانداری کرمانشاه با حضور مشاور و معاونان استاندار برگزار شد.

توزیع 116 هزار وعده غذای گرم میان نیازمندان

در این مراسم «محسن رخصی»؛ مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 116 هزار وعده غذای گرم تهیه و میان نیازمندان استان توزیع شده است.

به گفته وی پخت غذای گرم در 50 مرکز با همکاری آشپزخانه های سپاه حضرت نبی اکرم (ص) انجام شده است.

رخصی همچنین از توزیع 42 هزار بسته معیشتی و نیز 24 هزار بسته افطاری ساده از محل کمک های مردمی در ماه رمضان خبر داد.

آنچنان که وی گفت: در پویش ایران مهربان و طرح اکرام ایتام نیز از مهرماه سال گذشته تاکنون 40 هزار حامی جدید به جمع حامیان ایتام استان اضافه شده است.

رخصی رتبه کرمانشاه در جذب حامیان ایتام را اول کشوری اعلام کرد و گفت: تاکنون هشت مرحله نیز تبلت در بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع شده است.

با امید روزی که ایران فقیر نداشته باشد

در ادامه این مراسم «جعفر همتی»؛ نماینده و بازرس ویژه استاندار کرمانشاه نیز گفت: امروز در جمهوری اسلامی مردمانی زندگی می کنند که حاضرند غذای خود را به دیگران بدهند.

او تا کید کرد: تحویل میلیون ها بسته معیشتی به نیازمندان در راستای دستور مقام معظم رهبری برای کمک های مومنانه است و باوجود فشارهای اقتصادی همه مردم، خیرین، نهادها و سازمان ها تلاش کرده اند تا گوشه ای از مشکلات مردم محرم را رفع کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که روزی برسد تا در جمهوری اسلامی محروم و فقیری باقی نماند.

همتی همچنین پیشنهاد داد تا کمک ها به صورت هدیه نقدی به خانواده های نیازمند اهدا شود تا به فراخور مشکلاتشان هزینه کنند.

نماینده و بازرس ویژه استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: پیشوای ما حضرت علی (ع) شب ها در کوچه های تنگ و تاریک کوفه، نان و خرما بر دوش می‌گرفت و به درب خانه های ایتام، مستضعفین و محرومان می‌برد.

سنت کمک به محرومان در ایران همچنان ادامه دارد

همتی افزود: امروز در این مراسم می‌خواهیم این پیام را بدهیم که بعد از 1400 سال در نظام مقدس جمهوری اسلامی، سنت نیکوی کمک به محرومان همچنان ادامه دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به فشارهای اقتصادی که بیماری منحوس کرونا به بخشی از جامعه وارد کرده، رهبر معظم انقلاب در سال 98 فرمودند که به این افراد کمک‌های مومنانه اهداء شود.

او تصریح کرد: از همان لحظه اقشار مختلف مردم از جمله خیرین، نهادها، سازمان‌ها و ادارات با جان و دل به این پویش مومنانه پیوستند و تا امروز میلیون‌ها بسته معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه در تمام ایران در اختیار محرومان قرار گرفته است.

وی در ادامه از تلاش‌های گسترده استاندار کرمانشاه در قالب پویش کمک های مومنانه تقدیر کرد و گفت: استاندار جهادی و مومن کرمانشاه از یک ماه قبل با رییس بنیاد مستضعفان و دیگر نهادها هماهنگی‌های لازم را انجام دادند تا این بسته های معیشتی امروز در آستانه عید فطر در اختیار محرومان قرار گیرد.

همتی افزود: همچنین استاندار کرمانشاه از ابتدای ماه مبارک رمضان پویش کمک های مومنانه مدیران استان را راه اندازی کردند و این عزیزان در حد توان شخصی، کمک های مومنانه‌ای را در اختیار بهزیستی و کمیته امداد قرار دادند که جای تقدیر دارد.

از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه حدود 200 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*