شنبه 5 آبان 1403

هسته شکوفایی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس شکل گرفت / ثمره مقاومت شهد شیرین پیروزی است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
هسته شکوفایی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس شکل گرفت / ثمره مقاومت شهد شیرین پیروزی است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه هسته شکوفایی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس شکل گرفت، بر نقش مقاومت در شکوفایی و پیروزی های ملت ایران پس از انقلاب اسلامی تاکید کرد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در «مراسم تواصی به حق» که با حضور کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در نمازخانه این سازمان برگزار شد، با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر درباره نقش «مقاومت» در پیروزی و دستیابی به موفقیت سخن گفت و دهه کرامت، هفته حج و سوم خرداد؛ روز نشاط و خوشحالی حضرت امام خمینی (ره) را گرامی داشت.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران حج اظهار کرد: همه ما مدیون رزمندگان، شهدا و فتح‌آفرینان هستیم و به نقش مقاومت در موفقیت و پیروزی مسلمانان در همه عرصه‌ها بیشتر باید پرداخته شود.

سرپرست حجاج ایرانی به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد مقاومت اشاره کرد و ادامه داد: ایشان تاکید کردند که هزینه مقابله و مقاومت کمتر از هزینه سازش است. مقاومت عنصری است که در صورت به وقوع پیوستن ثمره شیرینی دارد چرا که موجب عقب‌نشینی دشمن و شکوفایی مقاومت‌کننده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر نقش مقاومت و ثمرات آن گفت: وقتی سازش صورت می‌گیرد دیگر برون‌رفت از وضعیت موجود دنبال نمی‌شود اما مقاومت باعث شکوفایی و قرار گرفتن در مسیر جدید موفقیت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب نقش مقاومت در موفقیت‌های انقلاب اسلامی را بسیار پررنگ دانست و افزود: بسیاری از برنامه‌ها و اقداماتی که در جمهوری اسلامی شکوفا شده است، هسته اصلی آن در هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت.

وی به آیات متعدد قرآن در مورد مقاومت و تاثیر آن بر موفقیت مسلمانان در طول تاریخ اشاره و در این ارتباط فرازهایی از سخنان حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) را نقل کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر که از آن به عنوان روز خوشحالی حضرت امام (ره) نام برده شده است، گفت: فتح خرمشهر با مقاومت مردم ایران و مجاهدت رزمندگان تحقق یافت کما اینکه حضرت امام خمینی (ره) نیز در این مورد فرمودند ما مثل امام حسین (ع) به میدان نبرد وارد شدیم و پیروز خارج شدیم.

وی همچنین به سخنی از حضرت علی (ع) اشاره کرد و ادامه داد: ایشان فرمودند کسی که استقامت بکند نامش در تاریخ به فراموشی سپرده نمی‌شود.

نواب همه این موارد را جنگ با دشمن ظاهری عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم کرامت و بزرگواری را که حضرت علی (ع) تاکید کرده‌اند، داشته باشیم باید مقابل شیطان و خواسته‌های نفسانی بایستیم و در برابر آنها مقاومت کنیم. در این راستا باید از خدا هم کمک بخواهیم تا بتوانیم در این مقابله و مقاومت، پیروز باشیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تمجید از نقش مردم ایران در مقاومت و هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: «من با جرئت مدعی هستم که مردم ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از مردم حجاز در زمان پیامبر گرامی اسلام (ص) و مردم کوفه در عهد حضرت علی (ع) هستند.» این ادعای بزرگ اما به جایی است چرا که مردم ایران بارها این موضوع را اثبات کرده‌اند.