شنبه 8 اردیبهشت 1403

هشدارهای پلیس درباره چهارشنبه‌سوری / شگرد فروشندگان مواد محترقه در درگاه‌های بانکی

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
هشدارهای پلیس درباره چهارشنبه‌سوری / شگرد فروشندگان مواد محترقه در درگاه‌های بانکی

اقتصادنیوز: حوادث زودهنگام چهارشنبه سوری از الان در برخی از شهرها و استان‌ها پر رنگ شده است اما باید به معضل، کلاهبرداری شیادان فروشنده مواد محترقه در فضای مجازی را هم اضافه کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، در حالی‌که فقط سه روز تا چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری) باقی مانده است، برخی جوانان و نوجوانان با استفاده از مواد محترقه خود را مجروح کرده اند یا برخی از آنها به کام مرگ فرو رفته اند.

پیگیری‌ها نشان می دهد تاکنون پنج هزار عدد انواع ترقه و مواد محترقه در بجنورد کشف و یک نفر در این باره دستگیر شدند.

همچنین رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: بیش از یک تن انواع مواد محترقه و همچنین بیش از یک هزار و 100 عدد انواع مواد منفجره در استان کشف و ضبط شد.

خبر مرتبط خط و نشان پلیس برای هنجارشکنان چهارشنبه سوری

اقتصادنیوز: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با هشدار به برهم زنندگان آرامش مردم در آستانه آخرین چهارشنبه سال از خانواده‌ها خواست در روزهای پیش رو مراقب فرزندان خود باشند.

برخورد پلیس فتا با هنجارشکنان چهارشنبه سوری

در همین زمینه، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در خصوص خرید و فروش و آموزش ساخت موادمحترقه در فضای مجازی هشدار داد و گفت: علاوه بر تهدیدات جانی این موضوع، کلاهبرداران نیز به بهانه فروش موادمحترقه در کمین هستند.

بر اساس قانون، خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع بوده و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

وی به شیادانی اشاره کرد که در فضای مجازی منشاء خسارت های جبران ناپذیری به خانواده ها می شوند. به گفته سرهنگ گودرزی، برای این افراد شیاد مهم نیست که گروه هدف کودکان و نوجوانان هستند یا با فروش آنها جان انسانی را به خطر می‌اندازند.

آنها با ایجاد سایت‌ها و صفحاتی در زمینه خرید و فروش و آموزش نحوه تهیه و ساخت بمب و مواد محترقه فعالیت می‌کنند که متاسفانه بارها شاهد وقوع اتفاقات و حوادث ناگوار در این خصوص بوده‌ایم.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه مجرمان از هر بستری برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند، ادامه داد: تاکنون تعداد زیادی از افرادی که در خصوص خرید، فروش و آموزش ساخت موادمحترقه در فضای مجازی فعالیت داشتند، دستگیر و طبق قانون با آنها برخورد شده است.

در این بین مجرمان اینترنتی فرصت طلب نیز بیکار نمی‌نشینند و با تبلیغات دروغین تحت عناوین مختلفی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ معظمی گودرزی افزود: تعدادی در پوشش فروش مواد محترقه و آتش بازی با طراحی درگاه پرداخت جعلی، اطلاعات کارت بانکی کاربران را سرقت کرده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها می‌کنند و عده‌ای نیز بعد از دریافت وجه کاربران را بلاک کرده و دیگر پاسخگوی آنها نیستند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
هشدارهای پلیس درباره چهارشنبه‌سوری / شگرد فروشندگان مواد محترقه در درگاه‌های بانکی 2