دوشنبه 16 مهر 1403

هشدار ایلان ماسک در مورد احتمال وقوع جنگ جهانی سوم

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
هشدار ایلان ماسک در مورد احتمال وقوع جنگ جهانی سوم

ایلان ماسک، کارآفرین و میلیاردر معروف آمریکایی، روز دوشنبه در یک اسپیس (میزگرد توییتری) گفت که فکر می‌کند درگیری‌های نظامی در خاورمیانه و اوکراین می‌تواند به جنگ جهانی سوم تبدیل شود و گفت که قدرت نظامی آمریکا در مقایسه با دیگر قدرت‌های جهانی، آن چیزی نیست که قبلا بود. ایلان ماسک، کارآفرین و میلیاردر معروف آمریکایی، روز دوشنبه در یک اسپیس (میزگرد توییتری) گفت که فکر می‌کند درگیری‌های...

ایلان ماسک، کارآفرین و میلیاردر معروف آمریکایی، روز دوشنبه در یک اسپیس (میزگرد توییتری) گفت که فکر می‌کند درگیری‌های نظامی در خاورمیانه و اوکراین می‌تواند به جنگ جهانی سوم تبدیل شود و گفت که قدرت نظامی آمریکا در مقایسه با دیگر قدرت‌های جهانی، آن چیزی نیست که قبلا بود.

ماسک به صورت جدی به سیاستمداران آمریکایی هشدار داد که آمریکا در حال خوابگردی به سوی جنگ جهانی سوم است. ماسک ادعا کرد که تمدن بشری به صورت کلی در خطر است.

وی همچنین افزود آمریکا باید جلوگیری از جنگ جهانی سوم را در اولویت قرار دهد و اجازه ندهد که یک درگیری منطقه‌ای منجر به یک جنگ جهانی شود.

این میلیارد آمریکایی روی همکاری روسیه و چین تاکید داشت و گفت این همکاری ممکن است برای آمریکا تبدیل به بحران شود.

وی ادامه داد: سیاست‌های آمریکا روسیه را مجبور به دوستی با ایران و چین کرده است. روسیه مقدار چشمگیر مواد اولیه دارد که ترکیب آن با ظرفیت‌های صنعتی خارق‌العاده چین، ترکیبی نیرومند می‌شود.

ماسک همچنین خواستار آتش‌بس در اوکراین شد و جنگ آن کشور علیه روسیه را وضعیتی ناامیدکننده خواند.

یک روز قبل از این نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و کاندیدای احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری 2024 در این کشور، با اشاره به وضعیت بد سیاست خارجی آمریکا در دوران باید از احتمال وقوع جنگ جهانی سوم گفته بود.| تجارت‌نیوز

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

هشدار ایلان ماسک در مورد احتمال وقوع جنگ جهانی سوم 2