چهارشنبه 18 مهر 1403

هشدار رهبران چهار کشور اروپایی به نتانیاهو

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشدار رهبران چهار کشور اروپایی به نتانیاهو

تهران - ایرنا - «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه و «بوریس جانسون»، «پدرو سانچز» و «جوزپه کونته» نخست وزیران انگلیس، اسپانیا و ایتالیا با ارسال پیام‌هایی به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیوینستی نسبت به طرح الحاق کرانه باختری و پیامدهای ناگوار و خطرناک این اقدام برای رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع دیپلماتیک غربی، رییس جمهوری فرانسه از نتانیاهو خواسته از هرگونه اقدام یکجانبه در الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی خودداری کند، زیرا چنین اقدامی ثبات و امنیت منطقه خاورمیانه را بر هم می‌زند و تنها گفت‌وگو و مذاکره با فلسطینیان و ایجاد راه حلی عادلانه و متوازن می‌تواند امنیت و آرامش را برای اسرائیلی‌ها به ارمغان بیاورد.

نخست وزیر انگلیس نیز در پیامی مشابه نتانیاهو را از اجرایی کردن این طرح برحذر داشت.

فدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا هم با ارسال پیامی شخصی به نتانیاهو و «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر ضرورت احترام به قوانین بین‌الملل و تلاش برای رسیدن به یک راه حل عادلانه بر اساس راه حل تشکیل دو کشور و قطعنامه‌های سازمان ملل تاکید کرد.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه نیز روز گذشته (سه‌شنبه) به طور رسمی خواستار تجدیدنظر رژیم صهیونیستی در طرح الحاق کرانه باختری شده و تاکید کرده بود که چنین اقدامی بدون شک بی‌پاسخ نخواهد ماند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس رئیس ائتلاف «آبی و سفید»، چندی قبل ضمن توافق برای تشکیل کابینه ائتلافی در خصوص آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری به این رژیم از ابتدای ماه جولای (تیر ماه) توافق کردند.

پیش‌بینی می‌شود که رژیم صهیونیستی در این گام بیش از 30 درصد از خاک کرانه باختری را به مناطق تحت اشغال خود الحاق کند.

این تصمیم تل‌آویو مخالفت شدید گروه‌های فلسطینی و سازمان‌های منطقه‌ای از جمله اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد را در پی داشته است.

*س_برچسب‌ها_س*