یک‌شنبه 8 مهر 1403

هشدار هواشناسی برای بارش شدید باران

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
هشدار هواشناسی برای بارش شدید باران

اقتصادنیوز: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها و رگبار پراکنده باران در برخی نقاط دیگر خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: جمعه و شنبه (31شهریور و اول مهر) در ارتفاعات البرز واقع در مازندران و اردبیل افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و در بعضی ساعات خیزش گرد و خاک ادامه خواهد داشت همچنین در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است.

وی افزود: یکشنبه (2 مهر) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ابرناکی و رگبارو رعد و برق گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دوشنبه (3 مهر) علاوه براین مناطق در اردبیل، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

ضیاییان ادامه داد: سه‌شنبه (4 مهر نیز) علاوه بر استان اردبیل و ارتفاعات آذربایجان شرقی در شرق سواحل دریای خزر نیز وزش باد، ابرناکی و بارش رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا شنبه (اول مهر) صاف گاهی افزایش باد و در اواخر وقت، قسمتی ابری با حداقل دمای 19 و حداکثر دمای 28 درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (2 مهر) صاف تا کمی ابری و گاهی افزایش باد با حداقل دمای 17 و حداکثر دمای 27 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز (31 شهریور) و فردا (1 مهر) اهواز با دمای 45 و 43 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای 6 و 5 درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

همچنین بخوانید