چهارشنبه 11 مهر 1403

هشدار هواشناسی

هشدار هواشناسی

وب‌گاه عصر ایران

هلال احمر: مانسون نسیم‌های دریایی شدیدی است که در فصل تابستان منجر به بارندگی شدید و در پی آن جاری شدن سیلاب می‌شود. این پدیده را به خصوص در چهار استان جنوبی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس شاهد بودیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره میزان تلفات سیل در کشور، اعلام کرد تاکنون 12 نفر در سیستان و بلوچستان و تهران بر اثر سیل جان باختند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در مجموع 12 نفر در پی جاری شدن سیل در روزهای اخیر جان خود را از دست داده‌اند که پنج نفر از آن‌ها در استان سیستان و بلوچستان و 7 نفر نیز در استان تهران بوده‌اند.

وب‌گاه فرارو

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره شمار جانباختگان این حوادث نیز گفت: در مجموع 12 نفر در پی جاری شدن سیل در روزهای اخیر جان خود را از دست داده‌اند که پنج نفر از آن‌ها در استان سیستان و بلوچستان و 7 نفر نیز در استان تهران بوده‌اند. همچنین 14 نفر نیز مفقود هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

لحظاتی پیش باد شدید همراه بارش باران و رعد و برق از سمت شهرستان‌های غرب استان تهران وارد پایتخت شد.

وب‌گاه فرارو

رئیس مرکز ملی پایش، پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی: برخی مدل‌های هواشناسی بارش‌های بالا و برخی مدل‌ها نیز بارش‌های کمتری را نشان می‌دهند. با این حال به مردم تهران توصیه اکید می‌کنیم روز جمعه از حضور در تفرجگاه‌ها، اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌طور جدی خودداری کنند.

خبرگزاری مهر

اهواز - توده هوای موسمی یا همان مونسون هندی که برخی استان‌های کشور را تحت تأثیر قرار داده است طبق پیش بینی‌های صورت گرفته احتمالاً برخی شهرهای خوزستان را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس مرکز ملی پایش، پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی با هشدار جدی به تهرانی‌ها، گفت: به مردم توصیه اکید می‌کنیم از اتراق در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

خبرگزاری دانا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: براساس اعلام ستاد مدیریت بحران و هشدار هواشناسی، تمامی پرسنل و دستگاه های خودرویی و امداد و نجات شعب جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به حالت آماده باش در آمده اند.

وب‌گاه فرارو

در حالی روز گذشته 26.5 میلی‌متر باران در شهر کویری زاهدان بارید که به گفته سازمان هواشناسی کشور این مقدار بارش روزانه در فصل تابستان در 60 سال اخیر بی سابقه بوده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

محمد حمیدی از هشدار جدی هواشناسی در سراسر استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: تمهیدات لازم با همراهی شهرداری‌ها، راهداری و ادارات کل راه و شهرسازی استان سمنان و شرق استان دیده شده چرا که احتمال آب‌گرفتگی و خسارات به راه‌ها وجود دارد.

وب‌گاه گسترش

سامانه بارشی مونسون که از روز دوشنبه وارد سیستان و بلوچستان شد روز گذشته زاهدان را در برگرفت و بر اثر برق گرفتگی در باران جان 2 شهروند زاهدانی را گرفت و فعالیت این سامانه همچنان تا روز جمعه در این استان ادامه دارد.

وب‌گاه گسترش

برای امروز در سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، یزد و هرمزگان هشدار سطح قرمز درباره تشدید بارش ها صادر شده است. جنوب یزد دچار بارش‌های شدید و خطرناک خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود این وضعیت در جنوب سیستان و بلوچستان متمرکز شود.

خبرگزاری مهر

اهواز - معاون سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در پی هشدار هواشناسی برای پیشگیری از خسارات احتمالی توده هوای مونسون هند توصیه‌هایی به کشاورزان ارائه کرد.

وب‌گاه عصر ایران

باتوجه به وزش بادهای لحظه‌ای شدید احتمال خیزش گرد خاک در برخی از مناطق استان وجود دارد؛ به لحاظ دمایی هم فردا روند افزایش نسبی دما را پیش رو خواهیم داشت.

وب‌گاه منیبان

طی پنج روز آینده بارش در نیمه جنوبی کشور سبب سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها خواهد شد.