سه‌شنبه 10 مهر 1403

هفته دوازدهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هفته دوازدهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس برگزار شد

گنبدکاووس - ایرنا - مشتاقان ورزش سوارکاری در روز نخست هفته دوازدهم مسابقات اسبدوانی کورس زمستان گنبدکاووس که عصر پنجشنبه برگزار شد، شاهد رقابت 53 راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان بودند.

مسابقات این روز در 6 دور مختلف به مسافت‌های 1000، 1200 و 1600 متر برگزار شد و در دور نخست که مخصوص اسب‌های ترکمن 3+ سال هندیکاپ کلاس 4 بود، اسب خرم‌سلطان توانست به عنوان اول دست یابد و در پی او اسب‌های سان‌استار و پویان مختومقلی دوم و سوم شدند.

رقابت اسب‌های دوخون 3+ سال کلاس Maiden در دوم برگزار شد که حاصل آن قهرمانی اسب آل میدان و کسب عناوین دوم و سوم توسط اسب‌های زیباگزل2 و ال بانو بود.

اسب لومومبو قهرمان دور سوم در میان اسبهای دوخون سه ساله کلاس Maiden شد؛ در این کورس اسب فسترکو دوم شد و عنوان سومی را اسب ژنرال هورس کسب کرد.

کورس چهارم مخصوص اسب‌های تروبرد 3+ سال کلاس Maiden بود که در پایان این دور، اسب هج روز سریعتر از سایر رقبای خود از خط پایان گذشت و اول شد و مقام های دوم و سوم را نیز به ترتیب اسب‌های جنتل بوی و بل فرمول کسب کردند.

مشتاقان ورزش سوارکاری در دور پنجم روز نخست هفته دوازدهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس شاهد رقابت اسب‌های تروبرد 3 ساله کلاس Maiden بودند که با قهرمانی اسب تاواتال به پایان رسید و اسب های شایراد و هج تایم به ترتیب دوم و سوم شدند.

کورس پایانی مسابقات این روز به رقابت اسب های دوخون 3+ سال هندیکاپ کلاس 5 اختصاص داشت که در آن اسب الی زیبا به عنوان نخست دست یافت، جالی جامپر دوم شد و اسب کی دو نیز به عنوان سومی این دور بسنده کرد.

در پایان این مسابقات مبلغ یک میلیارد و 120 میلیون ریال به عنوان جایزه به صاحبان اسب‌های برنده تعلق گرفت.

*س_برچسب‌ها_س*