جمعه 10 فروردین 1403

هفته سوم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس پایان یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هفته سوم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس پایان یافت

گنبدکاووس - ایرنا - روز سوم و پایانی هفته سوم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس با رقابت 55 راس اسب از نژادهای "ترکمن، تروبرد و دوخون" در 6 دور به مسافت‌های 1200 و 1000 متر عصر امروز جمعه بدون حضور تماشاگران درمجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در دور اول این مسابقات، اسب‌های دو ساله، maiden نژاد تروبرد با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت اسب "هج فانی" با پیشی گرفتن از دیگر اسب‌ها اول شد و مقام دوم و سوم نیز به ترتیب به اسب‌های "سلوینیا" و "زنیتال" رسید.

در دور دوم اسب‌های نژاد ترکمن بیش از سه سال در دپار قرار گرفتند که اسب "بایداق" سریعتر از دیگر رقبا از خط پایان گذشت و اول شد و پس از او اسب‌های "آتلار" و "یلکین امید" به‌ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

اسب‌های دو ساله نژاد دوخون در دور سوم این مسابقات به مصاف هم رفتند که اسب "اورانیوم" با فاصله زیاد در جایگاه نخست قرار گرفت و اسب‌های "کویین لایتینگ" و "سانا" هم پشت سر هم به ترتیب مقام دوم و سوم را از آن خود کردند.

اما رقابت در دور چهارم از روز سوم و پایانی هفته سوم مسابقات کورس پاییزه گنبدکاووس میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد برگزار شد که در پایان اسب "تاواجیگ" مقام قهرمانی را به خود اختصاص داد و اسب های "فیوری" و "ماسانیا" هم عناوین بعدی را کسب کردند.

در دور پنجم این رقابت ها که به اسب‌های نژاد دوخون بیش از سه سال اختصاص داشت، اسب "دل وین" با سرعت دیگر اسب‌های این دور را پشت سر گذاشت و اول شد و در ادامه نیز اسب‌های "دلنوا" و "سیلوا گلد" در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

اسب "فرانسه" درحالی قهرمان دور ششم شد که در این بخش اسب‌های دو ساله نژاد دوخون باهم به رقابت پرداختند و در ادامه با فاصله اندکی اسب‌های "آناشید" و "امپراطوری گری" به ترتیب مقام دوم و سوم را به‌دست آوردند.

برگزار کنندگان روز سوم و پایانی هفته سوم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاوس برای اسب‌های برتر این روز مبلغ 2 میلیارد و 60 میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده بودند که به مالکان اسب‌های برتر هر دور اهدا خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*