یک‌شنبه 15 مهر 1403

هلال احمر زنجان 323 مورد عملیات امدادرسانی انجام داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هلال احمر زنجان 323 مورد عملیات امدادرسانی انجام داد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر این استان در 6 ماهه نخست امسال 323 مورد عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان مختلف انجام داد.

شهرام میرزایی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نیروهای امداد و نجات این جمعیت در قالب 569 تیم در این عملیات ها، حضور داشتند، افزود: طی مدت شده، جمعیت هلال احمر استان در این تعداد عملیات به 999 حادثه دیده و 492 مصدوم امداد رسانی کرد.

وی اظهار داشت: از این تعداد عملیات 263 مورد مربوط به حوادث جاده‌ای بود که در 46 مورد آن، نیروهای عملیاتی پایگاه های امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر استان زنجان نسبت به امداد رسانی اقدام کردند و با تلاش های بی وقفه خود نشان دادند که از آمادگی لازم برای حضور توانمند و سریع در صحنه حوادث، برخوردار هستند. میرزایی افزود: 12 مورد از این عملیات های امداد و نجات نیز مربوط حادثه کوهستان، هفت مورد آن حوادث شهری و هفت مورد دیگر نیز حادثه ساحلی غرق شدگی در سد های خاکی این استان بود که عوامل این جمعیت با استفاده از تجهیزات و امکانات موجود اقدام به خدمات رسانی کردند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، از امداد رسانی به 21 مورد حادثه آتش سوزی رخ داده در جنگل ها و مراتع این استان خبر داد و گفت: سه مورد دیگر از این عملیات ها مربوط به ریزش آوار و 10 مورد نیز مربوط به سایر حوادث بود.

میرزایی با بیان اینکه نیروهای امداد نجات این جمعیت به 9 نفر از 492 مصدوم حادثه دیده، خدمات درمانی سرپایی انجام داد و 93 مصدوم دیگر را نیز پس از اقدامات اولیه درمانی، با استفاده از خودروهای آمبولانس به بیمارستان های مختلف این استان انتقال دادند.

وی با بیان اینکه در این حوادث 53 نفر از حادثه دیدگان جان باختند، اظهار داشت: در323 مورد عملیات امداد و نجات صورت گرفته طی مدت یاد شده، یک هزار و 569 نفر در قالب 569 تیم شرکت داشتند و 309 دستگاه آمبولانس، 247 خودرو نجات و 26 دستگاه خودرو کمک‌دار سبک، در این عملیات ها به کارگیری شد.

*س_برچسب‌ها_س*