چهارشنبه 18 مهر 1403

همایش تعالی خانواده در مذاهب اسلامی در زاهدان برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
همایش تعالی خانواده در مذاهب اسلامی در زاهدان برگزار می‌شود

زاهدان - ایرنا - نخستین همایش ملی چالش‌ها و راهکارهای تعالی نهاد خانواده در مذاهب اسلامی با محوریت آسیب‌های اجتماعی اسفندماه سالجاری در دانشگاه سیستان‌و بلوچستان برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش ملی چالش‌ها و راهکارهای تعالی نهاد خانواده در مذاهب اسلامی روز چهارشنبه در این‌باره اظهارداشت: این همایش ملی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان و دانشگاه علوم اسلامی رضوی (مشهد مقدس) با 40 گروه علمی و هفت کمیسیون تخصصی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احسان سامانی بیان کرد: تالار همایش‌های امام رضا (ع) دانشگاه سیستان‌وبلوچستان 15 و 16 اسفند میزبان این همایش ملی خواهد بود.

افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این همایش تا 20 بهمن فرصت دارند مقالات خود را به دبیرخانه این همایش به نشانی زاهدان، خیابان دانشگاه، دانشگاه سیستان‌وبلوچستان، دانشکده الهیات ارسال کنند و مقالات برتر علاوه بر نمایه شدن، در ویژه‌نامه دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز به چاپ خواهد رسید.

وی ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، کمیسیون‌های تخصصی به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت seminars.usb.ac.ir/fncefir و ایمیل research@theo.usb.ir و شماره تماس 05431136710 با دبیرخانه همایش در ارتباط باشند.

حجت‌الاسلام سامانی با اشاره به کمیسیون‌های این همایش ملی افزود: فقه تطبیقی (ظرفیت فقه در حل معضلات فرا روی نهاد خانواده)، حقوق خصوصی (ظرفیت حقوق خصوصی در کاهش آسیب‌های ناشی از چالش‌های فرهنگی و اجتماعی نهاد خانواده و بررسی شیوه‌های حل اختلاف بومی و سنتی) و حقوق کیفری (بایسته‌های جرم انگاری و کیفرگذاری برای حل آسیب‌های اجتماعی نهاد خانواده، خشونت‌های خانوادگی مانند همسرآزاری و کودک آزاری) از محورهای اصلی این همایش است.

وی ادامه داد: علوم قرآنی (آسیب‌شناسی تربیت دینی کودکان در نهاد خانواده، واکاوی جایگاه خانواده در آماده‌سازی فرزندان برای ازدواج بر اساس قرآن و روایات، راهکارهای ارتقاء سطح وفاداری و امنیت روانی در محیط خانواده)، ادیان و عرفان، علوم اجتماعی (آسیب‌شناسی اشکال همسرگزینی، ازدواج، فرزندآوری و طلاق در دیدگاه‌های اسلامی) و روانشناسی علوم تربیتی از دیگر محورهای اصلی این همایش ملی است.

*س_برچسب‌ها_س*