سه‌شنبه 19 تیر 1403

همراهی مردم برای اجرای محدودیت‌های کرونا ضروری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
همراهی مردم برای اجرای محدودیت‌های کرونا ضروری است

همدان - ایرنا - معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: همکاری و تعامل مردم در اجرای محدودیت‌های جدید شنبه هفته آینده / اول آذر / لازم و ضروری است.

قدرت الله ولدی روز دوشنبه در نشست مشترک ویدئو کنفرانس قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با فرمانداران، بخشداران و روسای شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های سراسر کشور افزود: روند صعودی تعداد مبتلایان به بیماری کووید 19 و افزایش شمار مرگ و میر این بیماری نگران‌کننده است.

وی بیان کرد: طبق تاکید فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و زیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مردم باید ضمن همراهی و همدلی خود با کادر درمان و پزشکان، به کمک ما بیایند، چراکه موفقیت این طرح بستگی به نحوه تعامل همکاری و همدلی مردم دارد.

فرماندار ویژه ملایر که به نمایندگی فرمانداران استان همدان در این نشست سخنرانی کرد، اظهار داشت: طرح جدید اعمال محدودیت‌ها شهرستان محور و در شهرهایی با شرایط قرمز کرونایی اجرا می‌شود و ورود و خروج از اول آذر در این شهرها ممنوع و کسب و کار بر اساس آیین‌نامه و دستورالعمل‌های مشخص تعطیل خواهد بود.

ولدی تاکید کرد: هر اندازه مردم ستاد مقابله با کرونا را در اجرای محدودیت‌های جدید همراهی کنند و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حمایت از کادر درمان حساس‌تر باشند، بی‌تردید با خروج از شرایط قرمز کرونا، زودتر می‌توانیم از گردونه محدودیت‌ها خارج شویم.

وی تبلیغات، آموزش و اطلاع‌رسانی را از دیگر محورهای مهم این طرح برشمرد و گفت: زمانی می‌توانیم مردم را در کنار خود داشته باشیم که به خوبی توجیه و اقناع شوند که این کار بر عهده رسانه‌ها و در رأس آن رسانه ملی است.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه اقناع‌سازی، آموزش و تبلیغات تکلیف مهم صدا و سیما است، تاکید کرد: انتظار ما از دیگر رسانه‌ها و نشریات در این شرایط حساس، بیشتر است و ضمن بهره‌گیری از ظرفیت روحانیان، باید دست در دست هم دهیم تا در این مسیر موفق شویم.

ولدی افزود: شرایط ما هم اکنون قرمز است و در یک هفته گذشته با اقدامات انجام شده، به شرایط پایداری به‌ویژه در میزان بستری‌ها رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: در تعداد تخت‌های آی. سی. یو در سطح بیمارستان‌های استان اعلام نیاز شده است و دستگاه‌های سی. تی. اسکن به‌ویژه در شهرستان‌ها فرسوده شده است و نیاز به بازسازی دارد.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های استان همدان به 40 دستگاه ونتیلاتور جدید نیاز دارد که این کمبود اعلام نیاز شده است و باید در سایر تخت‌های بیمارستانی به کار گرفته شوند.

ولدی کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاران و کادر پزشکان عفونی، داخلی و بیهوشی را دیگر مشکل عمده در حوزه مقابله با کرونا عنوان کرد و خواستار سرعت‌بخشیدن در ساخت و تکمیل بیمارستان‌های استان همچون تویسرکان، همدان و ملایر شد.

وی همچنین افزایش ساعت کاری بانک‌ها برای جلوگیری از تجمع و روان‌بخشی به امور بانکی مردم و حمایت مالی از کارگران فصلی، زباله‌گردها و دست‌فروشان را از دیگر درخواست‌ها عنوان کرد.

معاون استاندار همدان ضمن تقدیر از اصناف، کسبه و بازاریان در اجرای مصوبه ستاد مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت فعالیت برخی واحدهای صنفی پس از ساعت 18 عصر، بار دیگر از مردم خواست: نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت فردی و خارج نشدن از منزل جدیت داشته باشند.

ولدی یادآور شد: در حال حاضر نظارت و بازرسی‌ها در این شهرستان در سه نوبت صبح، ظهر و عصر بین ساعت‌های هشت تا 12 ظهر، 12 تا 16 عصر و 16 تا 20 شب فعال است و هر تیم بیش از 20 زیرمجموعه دارد و روزانه حدود 60 تیم بازدیدها و نظارت‌های خود را انجام می‌دهند.

نشست مشترک ویدئو کنفرانس فرمانداران، بخشداران و روسای شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های سراسر کشور در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا روز دوشنبه 26 آبان با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، «سیماسادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز دوشنبه به خبرنگاران گفت: با فوت486 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید19 در کشور به 41 هزار و 979 نفر رسید و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (26 آبان 1399) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 13 هزار و 53 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و سه هزار و 133 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 775 هزار و 121 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 564 هزار و 699 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین5677 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و 545 هزار و 444آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*