یک‌شنبه 1 مهر 1403

همه راه‌ها به کانگ‌این لی ختم می‌شود / تک‌خال کره کلینزمن را نجات داد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
همه راه‌ها به کانگ‌این لی ختم می‌شود / تک‌خال کره کلینزمن را نجات داد

کانگ‌این لی با دو گلی که برای کره جنوبی مقابل بحرین به ثمر رساند تیم یورگن کلینزمن را از بحران در اولین بازی نجات داد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کره جنوبی امروز در استادیوم جاسم بن حمد قطر اولین بازی‌اش در جام ملتهای آسیا را مقابل بحرین انجام داد و به لطف دبل کانگ‌این لی ستاره پاری سن ژرمن از تساوی نجات پیدا کرد.

کره که بعد از شصت و چهار سال قصد دارد در این دوره به انتظار طولانی‌مدت این کشور پایان داده و با جام به کشورش برگردد با اینکه ابتدا از بحرین پیش افتاد و نیمه اول را هم با برتری یک گله به پایان برد اما در اوایل نیمه دوم دروازه‌اش را باز شده دید.

نگرانی کره‌ای‌ها چندان طول نکشید چرا که کانگ‌این لی پنج دقیقه بعد گل دوم کره و در دقیقه 68 دومین گل خودش و سومین گل کشورش را به ثمر رساند تا با درخشش او در نهایت کره جنوبی با نتیجه 3-1 به پیروزی برسد و جام را با نتیجه‌ای خوب آغاز کند.

کره با اینکه ترکیب اصلی‌اش را به جز هوانگ هی‌چان از وولوز در زمین داشت خیلی زود متوجه شد که با بازی سختی مواجه است. بعد از باز شدن دروازه این تیم توسط بحرین می‌شد شوکه شدن را در چشمهای بازیکنان کره دید. اما کانگ‌این لی پاس کیم مین جائه را به یک ضربه پای چپ درخشان به تور دروازه چسباند تا وضعیت نرمال دوباره در کره برقرار شود.

این گل کانگ‌این لی آنقدر مهم و باارزش بود که تصاویر تلویزویونی نشان داد کلینزمن کنار خط مثل به ثمر رسیدن یک گل بسیار حساس و مهم در بازی فینال مشغول شادی کردن است.

این بازی نشان داد چرا کانگ‌این لی ستاره اصلی و موتور محرکه تیم کلینزمن است. در نیمه اول او نمی‌توانست آنطور که باید صاحب توپ شود ولی به مرور و از زمانی که تعداد پاسهای دریافتی این هافبک پاری سن ژرمن افزایش یافت خطرساز شدن کره روی دروازه بحرین به شکلی چشمگیر بیشتر شد.

روی گل اول استارت حرکت کره با دو پاس خوب کانگ‌این لیگ زده شد ولی او روی گل دوم حتی از این هم درخشان‌تر بود. از اولین لحظه شروع حرکت کره این ستاره پی‌اس‌جی با حرکات درخشان، پاسهای دقیق و در نهایت شوت درخشانش مهم‌ترین نقش را در گل داشت. در دقیقه بیست و هشتم نیمه دوم هم پاس تماشایی او به سون هیونگ مین با اینکه گل نشد ولی نشان داد که در حال حاضر نبض تیم ملی کره را باید در کانگ‌این لی جستجو کرد.

همه راه‌ها به کانگ‌این لی ختم می‌شود / تک‌خال کره کلینزمن را نجات داد 2
همه راه‌ها به کانگ‌این لی ختم می‌شود / تک‌خال کره کلینزمن را نجات داد 3