دوشنبه 11 تیر 1403

همه فکر می‌کردند از گروهی حذف می‌شویم / دوناروما: در اوج هیجانیم ولی حتما صعود می‌کنیم

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
همه فکر می‌کردند از گروهی حذف می‌شویم / دوناروما: در اوج هیجانیم ولی حتما صعود می‌کنیم

جان‌لوئیجی دوناروما، دروازه‌بان ایتالیا، در آستانه بازی با سوئیس می‌گوید اعتماد به نفس و انگیزه ایتالیا در یورو 2024 افزایش پیدا کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه ایتالیا به دلیل عملکردش در مرحله گروهی یورو با انتقادهای زیادی مواجه است اما جان‌لوئیجی دوناروما، سنگربان آتزوری، این انتقادها را قبول نداشته و می‌گوید ایتالیا از گروهی دشوار و پیچیده موفق به صعود شده و همین باعث شده آنها در آستانه مرحله یک‌هشتم انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

ایتالیا فردا در استادیوم برلین به میدان می‌رود، استادیومی که در سال 2006 ایتالیا در آن قهرمان جام جهانی شده بود.

دوناروما در آستانه بازی مقابل سوئیس در برلین گفت:" شکی نیست که این ورزشگاه برای ما خاص است. بوفون درباره آن فینال با ما خیلی صحبت کرده و وقتی حرف می‌زند می‌شود هیجان را در نگاهش دید. فردا ما چالشی بزرگ در یک تورنمنت خیلی مهم داریم. باید ذهنیت مثبت داشته باشیم و با عملکرد 110 درصدی به میدان برویم".

دروازه‌بان تیم ملی ایتالیا با اشاره به اینکه ماتیا زاکانی در دقیقه 98 گل تساوی را وارد دروازه کرواسی کرد و اگر این گل نبود ایتالیا صعود نکرده بود گفت:" مهم صعود کردن است. من به شما می‌گویم که ما برای فردا آماده‌ایم. البته باید اشکالاتی که در مرحله گروهی داشتیم را برطرف کنیم. با اینحال فردا با تمام توان به میدان می‌رویم و به خودمان باور داریم".

دوناروما در پاسخ به این پرسش که ایتالیا از یک ماه پیش که اردو را شروع کرد الان وضعیت بهتری دارد یا بدتر گفت:" ما حالا دید بهتری نسبت به توانایی‌هایمان داریم. ما گروه خیلی سختی داشتیم و همه فکر می‌کردند کارمان تمام شده و حذف شده‌ایم. ولی تا آخرین لحظه جنگیدیم و صعود کردیم. این صعود باعث شده انگیزه و اعتماد به نفس ما افزایش پیدا کند و حالا که در یک هشتم نهایی هستیم می‌توانیم تا آخر راه برویم. آدرنالین زیادی در خون ما ترشح شده و می‌دانیم که میلیونها ایتالیایی پشت‌مان هستند. با این حمایت می‌توانیم یک یوروی خارق‌العاده را به پایان برسانیم".

همه فکر می‌کردند از گروهی حذف می‌شویم / دوناروما: در اوج هیجانیم ولی حتما صعود می‌کنیم 2