شنبه 14 مهر 1403

هنرمندان زنجانی در جشنواره بین‌المللی سیمرغ شرکت کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هنرمندان زنجانی در جشنواره بین‌المللی سیمرغ شرکت کنند

زنجان - ایرنا - معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ بخش‌های مختلفی دارد که اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های استان، شهروندان عادی و هنرمندان زنجانی می‌توانند در این رویداد مهم شرکت کنند.

دکتر حسین عمارلو شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد، با بیان اینکه تلاش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پرورش بخشهای مختلف به ویژه حوزه فرهنگی بوده است، افزود: در این راستا جشنواره‌های متعددی در حوزه فرهنگ در ابعاد مختلف فکری، هنری و اجتماعی برای رشد دانشجویان وجود دارد که جشنواره سیمرغ یکی از این جشنواره‌های خوب به شمار می رود.

وی اضافه کرد: جشنواره سیمرغ با رقابتی بودن، سعی در هدایت دانشجویان به سمت ابعاد هنری، فکری و اجتماعی دارد تا افراد در این ابعاد رشد کنند و در قالب‌های مختلف مسابقه، آنها را به چالش بکشند.

عمارلو با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته جشنواره سیمرغ تنها در بعد دانشجویی و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها برگزار می‌شد، ادامه داد: امسال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ را در بعد استانی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌کند.

وی افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا در دنیا، برگزاری جشنواره بین‌المللی سیمرغ نیز متناسب با شرایط تغییر کرده و برنامه‌ها به‌صورت مجازی خواهد بود که این روند تا حدودی کار را با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی سیمرغ اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند به درگاه الکترونیکی «https://festivalf.ir» برای کسب اطلاعات از بخش‌های مختلف جشنواره و جوایز ارزنده آن مراجعه کنند.

مدیر فرهنگی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز ادامه داد: بر این اساس هنرمندان زنجانی می توانند در بخش‌های مختلف یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ شرکت و آثار خود را از تاریخ 15 مهر تا اول دی سال جاری به نشانی یاد شده ارسال کنند.

دکتر مجید صادقی افزود: زمان شروع یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ از 15 مهرماه تا اول دی در چهار بخش برگزار می‌شود و زمان تولید آثار از ابتدای سال 96 اعلام شده که بخش دانشجویان مهم‌ترین بخش این جشنواره است که در پنج حوزه فیلم، تئاتر، هنرهای تجسمی، ادبی و موسیقی و در 40 رشته برای دانشجویان برگزار می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه عموم مردم می‌توانند در بخش فرهنگ سلامت شرکت کنند، ادامه داد: یکی از اهداف اساسی جشنواره بین‌المللی سیمرغ ورود به فرهنگ سلامت و شناسایی استعدادهای دانشجویان و مردم در بخش‌های مختلف است.

مدیر فرهنگی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه هنرمندان زنجانی در حوزه‌های مختلف مطرح شده در یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ شرکت کنند، خاطرنشان کرد: مهمترین اتفاق روز، کرونا است که اتفاقات هنری زیادی در این حوزه وجود دارد و هنرمندان می‌توانند با رعایت قوانین و مقررات در هر بخش شرکت کنند.

*س_برچسب‌ها_س*