جمعه 31 فروردین 1403

هنرمندان همراه کادر درمان در خط مقدم مقابله با کرونا هستند / آقایان؛ بجای بیانیه دادن به فکر معیشت همکارانتان باشید

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
هنرمندان همراه کادر درمان در خط مقدم مقابله با کرونا هستند / آقایان؛ بجای بیانیه دادن به فکر معیشت همکارانتان باشید

علیرضا سبط احمدی تهیه کننده تلویزیون با توجه به اهمیت برخی مشاغل در روزهای کرونایی، گفت: آیا آن افرادی که بیانیه می دهند و تعطیلی پروژه ها را می خواهند حاضرند از درآمد های چندصد میلیونی‌شان به این افراد کم درآمد کمک کنند؟

علیرضا سبط احمدی تهیه کننده تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درخصوص ادامه فعالیت ها و پروژه های سینمایی و تلویزیونی در روزهای کرونایی گفت: ببینید چه کسانی این بیانیه ها را صادر می کنند؟ یک تعدادی که درآمدهایشان شایان توجه است و نیازی به پول ندارند؛ شاید من 6 ماه هم در خانه بنشینم و کار نکنم باز هم نیازی به پول نداشته باشم و بتوانم از عهده مخارج زندگی بربیایم اما آنهایی که زندگیشان را با حقوق ها و دستمزدهای 3 یا 4 میلیونی می گذرانند چگونه باید زندگیشان را بدون کار کردن سپری کنند؟

وی افزود: آیا آن افرادی که بیانیه می دهند و تعطیلی پروژه ها را می خواهند، حاضرند از درآمد های چندصد میلیونی‌شان به این افراد کم درآمد کمک کنند؟

تهیه کننده سریال «ایلدا» اظهار داشت: در موقیعتی زندگی می کنیم که دولت می گوید در شرایط اقتصادی بدی قرار داریم، برخی از همکاران ما هم درآمدهای شایان توجهی دارند که کلا 10 درصد از همکاران ما را شامل می شود و 90 درصد دیگر اگر 2 ماه کار نکنند از ماه سوم نمی توانند اجاره خانه و خرج زندگیشان را تامین کنند، این ها باید چه کار کنند؟

وی در ادامه افزود: فلان هنرپیشه که بیانیه می دهد پروژه ها را تعطیل کنید آیا حاضر است از درآمد 800 میلیون تومانی خود تنها 20 درصد را بین افراد کم درآمد این حرفه تقسیم کند؟ این که بنشینند و برای خودشان بیانیه بدهند کار راحتی است، عمل و اجرای به آن سخت است؛ بچه های این حرفه 90 درصدشان اگر 2 ماه کار نکنند بیچاره می شوند.

سبط احمدی که سریال «ایلدا» را در شرایط کرونایی ساخته ادامه داد: تلویزیون و سینما در این شرایط سخت به شدت دارند کار می کنند، اگر تلویزیون کار نکند و سریال و برنامه نسازد، کنداکتور خود را چگونه تامین کند؟ آیا باید پخش تلویزیون را متوقف کنیم و میدان را به دست دیگران و ماهواره بسپاریم؟ بیننده های تلویزیون خوراک و برنامه نمی خواهند؟ الان آموزش مدارس هم از طریق تلویزیون شده است و تنها سرگرمی مردم همین تلویزیون است، این ها را چه کار کنیم؟

وی با مهم دانستن جایگاه و ارزش کاری هنرمندان در این شرایط گفت: یک زمانی دشمن به ما حمله کرد، خیل عظیمی از جوانان ما راه افتادند و به جنگ با دشمن رفتند و آن ها را از سرزمینمان بیرون کردند، الان یک دشمن به نام ویروس کرونا داریم، یک تعدادی در خط مقدم این جنگ هستند که طبیعتا کادر درمان این کار را می کند و بعد کادر فرهنگی است که باید در خط مقدم حضور داشته باشد و اوقات مردم را پر کند و برای آنها سرگرمی ایجاد کند؛ اگر این ها هم خط مقدم را ترک کنند چه اتفاقی می افتد؟

این تهیه کننده کشورمان اظهار داشت: فلان دوست عزیز بازیگر و دیگر همکارانی که بیانیه های این چنینی می دهند یک مقدار از دستمزدهایشان کم کنند و به دیگر همکارانشان بدهند؛ آنها اگر نگران جانشان هستند می توانند در خانه بنشینند و کار نکنند اما اجازه ندارند برای دیگران بیانیه صادر کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: ای کاش بیانیه صادر می کردند و به سازمان های فعال حوزه فرهنگ می گفتند سعی کنید شرایط پروتکل های بهداشتی را در بهترین شکل ممکن ایجاد کنید که بچه هایمان در امنیت کامل کار کنند، اگر این بیانیه را می دادند اولین کسی که به عنوان تهیه کننده از آن ها حمایت می کرد من بودم و می گفتم دمتان گرم که به فکر هم هستید. این بیانیه دادن مثل این است که الان به کادر درمان بگوییم در خانه هایتان بمانید و هیچ کاری نکنید.

انتهای پیام /

هنرمندان همراه کادر درمان در خط مقدم مقابله با کرونا هستند / آقایان؛ بجای بیانیه دادن به فکر معیشت همکارانتان باشید 2