جمعه 7 اردیبهشت 1403

هیاهو بر سر 10هزاردلار در تنیس اوپن ایتالیا؛ مردانگی شکننده یا زن‌ستیزی؟

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هیاهو بر سر 10هزاردلار در تنیس اوپن ایتالیا؛ مردانگی شکننده یا زن‌ستیزی؟

تهران - ایرنا - سازماندهندگان رقابت‌های تنیس اوپن ایتالیا به دلیل ناکامی در بستن شکاف جنسیتی در پاداش قهرمان بخش زنان و مردان یعنی «سیمونا هالپ» و «نواک جوکوویچ» به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، در پایان این تورنمنت چک پاداش پرداختی به هالپ 10 هزار یورو کمتر از پاداش پرداختی به جوکوویچ بود؛ موضوعی که خشم کاربران فضای مجازی را برانگیخت.

تنیسور صربستانی برای فتح عنوان قهرمانی جایزه ای به مبلغ 205 هزار و 200 یورو (241هزار و 350دلار) دریافت کرد و این رقم برای هالپ 195 هزار و 200 یورو بود؛ این اختلاف اندک اما قابل توجه، موجی از اعتراضات هواداران را در فضای مجاز به همراه داشت؛ کسانی که نسبت به امتناع سازمان‌دهندگان تورنمنت از پرداخت پاداش برابر به قهرمان زن و مرد اوپن ایتالیا معترض بودند.

موضوع برابری دستمزد، مساله‌ای جاری است به طوری که بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی جهان بدنبال این هستند تا در خصوص بازیکنان زن و مرد تساوی حقوقی برقرار شود؛ البته اختلاف پاداش پرداختی در تورنمنت رم آنقدرها چشمگیر نیست اما همین اختلاف اندک نیز برخی از هواداران را خشمگین کرده است.

این شکاف پاداشی در حالی است که شرایط برگزاری تورنمنت در بخش زنان و مردان هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته است.

در تورنمنت سال گذشته «رافائل نادال» 958 هزار و 55 یورو (یک میلیون و 126 هزار و 835 دلار) برنده شد که در مقایسه با قهرمان بخش زنان یعنی «کارولینا پلیسکوآ» تقریبا دوبرابر بیشتر بود.

*س_برچسب‌ها_س*