یک‌شنبه 10 تیر 1403

واکنش ناتو به نتایج انتخابات فرانسه و آمریکا

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
واکنش ناتو به نتایج انتخابات فرانسه و آمریکا

اقتصادنیوز: دبیرکل ناتو گفت که این پیمان نظامی می‌تواند هر گونه تغییرات سیاسی در پی انتخابات فرانسه و آمریکا کنار می آید و هماهنگ خواهدشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در انتخابات فرانسه و آمریکا نامزدهایی از جناح راست افراطی حضور دارند که به طور سنتی با ناتو مخالف بوده و خواستار گرم شدن روابط با روسیه هستند.

خبر مرتبط توصیه مهم چین به ناتو / باج‌خواهی را متوقف کنید

اقتصاد نیوز: سخنگوی وزارت دفاع چین با رد اتهامات غربی‌ها اعلام کرد که پکن از ناتو می‌خواهد که باج‌خواهی را متوقف کند و نقش خود را در بحران اوکراین بپذیرد.

استولتنبرگ در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه گفت: پیشتر ثابت شده است وقتی قرار است کشورها از میان ماندن در ناتو و تحت حفاظت و امنیت این نهاد بودن یا تضعیف آن دست به انتخاب بزنند، ناتو را انتخاب کرده‌اند.

وی افزود: ما ثبات کرده‌ایم که انعطاف داریم زیرا به نفع ماست که با هم بمانیم. این مساله هم در مورد آمریکا و هم اروپا صدق می‌کند.

اظهارات استولتنبرگ در حالی است که قرار است بامداد پنجشنبه مناظره انتخاباتی میان جو بایدن و دونالد ترامپ نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا برگزار شود. همچنین هفته آینده انتخابات پارلمانی فرانسه برگزار خواهد شد؛ انتخاباتی که ممکن است به قدرت گرفتن راست‌های افراطی منجر شود.

ترامپ پیشتر تهدید کرده بود که در صورت بازگشت به ریاست جمهوری، روسیه را «ترغیب» خواهد کرد به آن دسته از اعضای ناتو که به اندازه کافی هزینه‌های دفاعی ندارند، حمله کند.

استولتنبرگ اظهار کرد: فارغ از نتیجه انتخابات آمریکا، انتظار دارم که ایالات متحده متحد قوی ناتو باقی بماند زیرا این مساله به نفع امنیت آمریکاست. یک ناتوی قوی هم برای اروپا و هم برای آمریکا خوب است.

وی افزود: انتقاد ترامپ در اصل انتقاد از ناتو نبود بلکه علیه اعضایی بود که به اندازه کافی هزینه نمی‌کنند.

استولتنبرگ تاکید کرد که هیچ رهبری نباید هرگز در مورد ماده پنج پیان ناتو تردید کند. بر اساس این بند، حمله به یکی از اعضای ناتو حمله به سایر اعضا نیز تلقی خواهد شد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
واکنش ناتو به نتایج انتخابات فرانسه و آمریکا 2