دوشنبه 9 مهر 1403

ورزشگاه اختصاصی جانبازان و معلولان در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ورزشگاه اختصاصی جانبازان و معلولان در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود

ارومیه - ایرنا - رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان گفت: مجموعه ورزشی اختصاصی این حوزه به نام پهلوان «سیامند رحمان» در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود.

سیدمحمدشروین اسبقیان روز چهارشنبه در مجمع عمومی هیات جانبازان و معلولان آذربایجان‌غربی افزود: به زودی عملیات اجرایی و احداث مجموعه ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولان آذربایجان‌غربی با نگاه ویژه وزیر ورزش و جوانان و مصوبه هیات وزیران آغاز خواهد شد و بنا داریم این مجموعه بنام «پهلوان سیامند رحمان» یک مجموعه ورزشی بی‌نظیر مورد استفاده ورزشکاران این استان و کشور قرار گیرد.

وی اظهار کرد: طی هفته آتی با حضور استاندار آذربایجان‌غربی و مدیرکل ورزش و جوانان این استان، جلسه ویژه ای برای شروع عملیات اجرایی آن برگزار خواهدشد.

رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان ادامه داد: جهان پهلوان سیامند رحمان یک اسطوره تکرارنشدنی و سرباز جمهوری اسلامی ایران بود که در مسابقات مختلف جهانی خوش می‌درخشید و پرچم مقدس کشورمان را به اهتزاز در می‌آورد که از دست دادن او در آستانه پارالمپیک توکیو، یک فاجعه غم‌انگیز و ناراحت‌کننده برای ورزش کشور بود.

وی اظهار امیدواری کرد که مسوولان آذربایجان‌غربی و شهرستان اشنویه مسابقات و یادواره‌های مختلف در شان این ورزشکار و با عنوان «سیامند رحمان» برنامه‌ریزی و برگزار کنند و فدراسیون نیز به سهم خود سالن ورزشی فدراسیون را به نام «سیامند رحمان» نامگذاری کرده‌است.

اسبقیان در مورد آخرین برنامه‌های فدراسیون گفت: هم‌اکنون 10 رشته ورزشی به صورت مستقیم توسط فدراسیون مدیریت می‌شود و هشت رشته شامل تکواندو، تنیس، بدمینتون، تنیس روی میز، تیراندازی باکمان، سوارکاری، دوچرخه‌سواری و قایقرانی نیز به فدراسیون‌های تخصصی منتقل شده است.

وی اظهار کرد: برنامه چهارساله فدراسیون در دست تدوین است و مهرماه عملیاتی خواهدشد تا نقشه راه فدراسیون برای رسیدن به اهداف وزارت ورزش از جمله موفقیت در پارالمپیک توکیو و پاراآسیایی چین عملی شود.

مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان آذربایجان‌غربی با حضور رییس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

مرحوم سیامند رحمان و حسن جانفشان 2 نماینده ورزش جانبازان و معلولان استان در کاروان ایران در مسابقات سال‌های قبل پارالمپیک و پاراآسیایی بودند.

*س_برچسب‌ها_س*